فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برخي راه هاي جنوب کرمان بر اثر طغيان رودخانه مسدود شد


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.12 - 00:54

برخي راه هاي جنوب کرمان بر اثر طغيان رودخانه مسدود شد

ايرنا/ رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان رودبار جنوب گفت: راه هاي ارتباطي رودبار به قلعه گنج و همچنين رودبار به کهنوج از مسير آبسردوييه بدليل طغيان رودخانه هليل مسدود شده است.
حسام تاجيک افزود: بارش باران در شبانه روز گذشته در شهرستان جيرفت و ارتفاعات جبالبارز باعث شد که هليل رود تنها رودخانه دائمي جنوب کرمان طغيان کند.
وي تصريح کرد: شهرستان رودبار جنوب و جازموريان حوزه آبريز اين رودخانه مي باشد که بر همين اساس دو محور مواصلاتي به شهرستان هاي همجوار را مسدود کرده است.
وي از آماده باش اکيپ هاي راهداري در شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت: طغيان رودخانه و حجم آب بسيار زياد است و کار راهداران را با مشکل مواجه کرده است.
رئيس اداره راه و شهرسازي رودبار جنوب گفت: همه دستگاه ها و ماشين آلات آماده هستند که به محض فروکش کردن رودخانه اين مسيرها بازگشايي شوند.
وي ادامه داد: کساني که قصد تردد ضروري به شهرستان کهنوج را دارند مي توانند از محور جايگزين رودبار - بهادر آبادر - کهنوج استفاده کنند.
معاون فرماندار رودبار جنوب هم گفت: حوزه آبريز رودخانه هليل باتلاق جازموريان است لذا دامداراني که دام هايشان در اين باتلاق است هرچه سريعتر دام خود را از اين حوزه خارج کنند و به حاشيه جازموريان بياورند.
منصور خانه گير افزود: راه هاي فرعي شهرستان رودبار جنوب بدليل وجود آبنماها و نداشتن پل مسدود و باعث بروز مشکلاتي براي اهالي روستاهاي اين مسير شده است.
وي تصريح کرد: تا کنون هيچگونه خسارتي گزارش نشده است.
وي گفت: ستاد مديريت بحران شهرستان رودبار جنوب تشکيل شده و همه دستگاه هاي امدادي به صورت آمادباش هستند که در صورت نياز امداد رساني کنند.
هليل يکي از رودخانه هاي دائمي استان کرمان است که از کوه هاي شهرستانهاي بافت، رابر، عنبرآباد و جيرفت سرچشمه مي گيرد و پس از وارد شدن به سد جيرفت مسير خود را ادامه مي دهد و به باتلاق جازموريان مي ريزد.
بارش شديد باران و جاري شدن سيلاب در شامگاه يکشنبه و بامداد امروز خساراتي را در بخش جبالبارز شهرستان جيرفت بر جا گذاشت.
مرکز شهرستان رودبار جنوب در فاصله 330 کيلومتري جنوب کرمان قرار دارد.
جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان جيرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فارياب و رودبار جنوب است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
مسدود شدن جاده بر اثر برف سنگین