سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستگاه برونکوسکوپی ویدیویی برای اولین بار در قزوین راه اندازی شد


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین که روز یکشنبه به ایرنا نمابر شد دکتر عبدالله کشاورز افزود: این دستگاه با توجه به اهمیت در تشخیص و درمان ناهنجاری های دستگاه تنفسی و تجمیع درمان این دسته از بیماری ها با ارزشی بالغ بر یک میلیارد و200 میلیون ریال خریداری و تحویل بیمارستان ولایت شد.
وی اضافه کرد: برونکوسکوپی، مشاهده مستقیم راههای هوایی داخل ریه ها است و توسط این دستگاه امکان مشاهده و معاینه مجرای تنفسی شامل حنجره، تراشه، برونش برای پزشک فراهم می شود.
کشاورز ادامه داد: با این دستگاه می توان از راه های هوایی نمونه برداری کرد و یا بر روی آنها جراحی های کوچک انجام داد، بنابر این کمک موثری به پزشک و کادر درمانی برای تشخیص و درمان بیماری های ریوی می کند.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: تصاویر برونکوسکوپ ویدئویی به صورت دیجیتالی گرفته می شود و به یک پردازنده ویدیویی منتقل و روی صفحه تلویزیون نمایش داده می شود.
مرکز آموزشی درمانی ولایت از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین است که در سال 90 مورد بهره برداری قرار گرفت.
7388/ 6128

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ویدیویی از نصب و راه اندازی x360ce برای sonic 4