سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معترضان به سیاست‌های اردوغان، مقابل کاخ سفید تظاهرات برپا کردند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمع زیادی در آمریکا در اعتراض به سیاست‌های ترکیه علیه کردها از مقابل کاخ سفید در واشنگتن تظاهرات برپا کردند و علیه آنکارا شعار سردادند.

شبکه «راشاتودی» گزارش کرد که معترضان به سیاست‌های آنکارا، شعارهایی از جمله «نسل‌کشی در کردستان را متوقف کنید» سر می دادند و همچنین نوشته‌هایی به دست داشتند که خواستار پایان دادن خشونت‌ها علیه کردها بودند.

 

این معترضان در حالی تظاهرات برپا کرده‌اند که دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، مواضع کردها را هدف قرار داده است و به سرکوب آنها پرداخته است.

 

براساس اعلام حزب دموکراتیک خلق‌ها طرفدار کردهای ترکیه، در خلال عملیات امنیتی اخیر ارتش ترکیه به مواضع کردها، دستکم 38 غیرنظامی جان باخته‌اند.

 

بعد از آغاز عملیات ارتش ترکیه علیه مواضع شبه‌نظامیان کرد، آتش‌بس دو ساله در مناطق جنوبی ترکیه لغو شد.

در هفته‌های گذشته شهرهای کردنشین ترکیه صحنه درگیری‌های گسترده میان نیروهای امنیتی و معترضان بوده است. در حال حاضر در چندین شهر حکومت نظامی برقرار است و خودروهای زرهی ارتش در آن‌ها مستقر هستند. 

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/GXYMFJ


ویدیو مرتبط :
تظاهرات ضد صهیونیستی مقابل کاخ سفید