سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چند راهکار ساده برای نگهداری و طول عمر یخچال


شهرآرا آنلاین/ برای اینکه به طول عمر لوازم منزل به ویژه وسایل موثر و مورد نیاز مانند یخچال، ماشین لباس‌شویی و... کمک شایانی کنیم، بهتر است به راهکارهایی هر‌چند ساده و معمولی توجه داشته باشیم.

گاهی توجه به همین نکته‌های ساده و شاید به نوعی کم‌اهمیت می‌تواند در جلوگیری از بروز برخی اختلال‌ها، مشکل‌ها و دردسرهایی که خیلی وقت‌ها روی اعصاب است، کافی باشد. برای اینکه کمتر دچار این مشکلات شوید، راهکارهایی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد.

چند راهکار برای نگهداری بهتر یخچال

یخچال، ازجمله وسایلی است که هر روز با آن سروکار داریم و امکان ندارد که روزی ٢-٣بار به آن سر نزنیم. تجربه نشان داده که محافظ برق یکی از نخستین اقدام‌ها در ارتباط با نگهداری و طول عمر این وسیله باارزش است.

همچنین، اگر بعضی وقت‌ها غذای گرم را بلافاصله در یخچال بگذاریم، هوای سرد آن کم می‌شود و این کار به موتور برای تولید مجدد سرمای مناسب، فشار می‌آورد.

همان‌طور که بارها مشاهده کرده‌اید، کارکرد یخچال طوری است که هر چند دقیقه یک بار به حالت خاموش یا همان «اِستَندبای» در می‌آید و استراحت می‌کند.

اگر یخچال شما این حالت را نداشته باشد، اولا عیب‌یابی کنید و دوم اینکه تا زمان تعمیرش، دوشاخه را هر چند دقیقه از برق بکشید که در واقع این کار به استراحت دستی آن تبدیل می‌شود.

نکته دیگر این است که سعی کنید تا رادیاتور و چگالنده یا کندانسور (Condenser) که در یخچال‌های خانگی به‌طور معمول به صورت شبکه لوله‌ای روی دیواره پشت یخچال نصب شده است، در معرض باد و رد‌و‌بدل‌شدن هوا قرار گیرد.

به‌طور حتم، بارها شنیده‌اید که درِ یخچال را این‌قدر نباید زیاد باز و بسته کرد؛ اگر این نکته را رعایت نکنید، به موتور فشار می‌آید.

در واقع اگر در را زیاد باز و بسته کنیم، موتور باید برای ایجاد سرمای اولیه داخل یخچال چند مرتبه کار را از سر بگیرد و این یعنی کاهش طول عمرش.

ترازبودن و «لَق» نبودن بخچال هم بسیار مهم است، زیرا درغیر‌این‌صورت، روغن موتور به فضای لوله‌های شبکه‌ای وارد شده و به مرور زمان جلوی راه گاز را می‌بندد.

همچنین، علاوه‌بر اینکه درجه یخچال نباید زیاد باشد، هواکش آن باید بررسی شود و این کار با سلامت نوار دور درها امکان خواهد داشت.

یادتان باشد که برای تعویض نوار نیز از افراد دوره‌گرد کمک نگیرید تا اگر عیب نوار رفع نشد، امکان مراجعه مجدد داشته باشید.

به طور متوسط تعویض نوار درِ یخچال دست‌کم ۵٠هزار تومان هزینه دارد و بیشتر از ١٠٠هزار تومان هم نمی‌شود.

از آنجا که کار‌کردن هر موتوری موجب گرم‌شدن آن می‌شود، پیشنهاد شده تا کاسه‌ای روی موتور یخچال قرار دهید تا آب‌شدن برفک‌ها هم زمین دور و بر آن را کثیف نکند و هم برای خنک‌شدن موتور ذخیره شود.

اگر تا حالا به هر علتی یخچال تان را جابه‌جا کرده‌اید، به طور حتم شنیده‌اید که باید یکی دو ساعت خاموش باشد و سپس روشن کنید.

علاوه‌بر این نکته، به یاد داشته باشید که نباید یخچال در زمان روشن‌بودن جابه‌جا شود زیرا روغن موتور داخل سردخانه آن پاشیده که به کم‌شدن روغن و سوختن موتور یا سرد‌نشدن یخچال منجر می‌شود.

یک نکته مهم؛ هنگام جابه‌جا‌کردن به ویژه در اسباب‌کشی‌ها، بالای یخچال نباید پایین‌تر از انتهای آن قرار گیرد، در واقع سرِ یخچال باید بالاتر باشد تا روغن وارد مدار گاز نشود که این کار مشکل‌ساز خواهد بود.

اینکه نباید به این دستگاه پرکاربرد ضربه وارد شود، یک نکته، اما از آن مهم‌تر این است که برای تمیز‌کردن برفک نیز از ابزار تیز و برنده استفاده نشود؛ بلکه یخچال را به مدت یک تا ٢‌ساعت خاموش کنید تا این کار به طور طبیعی انجام شود.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر یخچالتان برفک زیادی دارد، باید علت‌هایی مانند محل مناسب و هوای گرم اطراف یخچال یا حتی تابش مستقیم آفتاب، خراب‌بودن نوار لاستیک دور آن، بسته‌نشدن درِ یخچال، سرمای نامناسب و نرمال‌نبودن گاز آن، فاصله کم کندانسور با دیواره(کمتر از ٢۵‌سانتی‌متر)، گرد‌و‌غبار روی کندانسور(لوله‌های شبکه‌ای) را بررسی کنید.

یکی دیگر از نکته‌های مهم این است که راه ناودانی یا سینی یخچال برای انتقال آب برفک‌ها باز باشد. ناودانی یا سینی در قسمت نزدیک به برفک‌زدگی یخچال که به‌طور معمول در بالاترین قسمت داخلی است، قرار دارد تا برفک‌ها را به سمت بیرون هدایت کند که همان‌طور که گفته شد، بهتر است، شیلنگ را روی کمپرسور قرار دهیم تا به خنک‌شدن آن کمک کرده باشیم.

همینجا به این نکته مهم هم اشاره می‌شود که باید برای برفک زدایی یخچال فریزرها به متخصص استفاده شود زیرا با توجه به اینکه از «اِلمنت» و «تایمر» استفاده می‌کنند، نباید برفک بزنند؛ یعنی به احتمال زیاد نقص فنی در کار است.

حالا که درباره فریزر یخچال‌ها صحبت شد، خوب است بدانید که اگر مشاهده کردید که سرمای طبقه‌های بالای فریزر خوب است اما طبقه‌های پایین گرم‌تر است، احتمال زیاد، گاز آن تمام شده است. همچنین، مناسب‌ترین درجه سرمای آن بین ١۶ تا ٢٠‌درجه سانتی‌گراد است.


ویدیو مرتبط :
روش صحیح شستشو و نگهداری قارچ در یخچال