سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شماره‌های حساب‌های بانک مرکزی قابل وصول است


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در ادامه ششمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی که به قرائت ادامه دفاعیات بابک زنجانی در شعبه 15 دادگاه انقلاب اختصاص داشت، پس از درخواست متهم از قاضی صلواتی مبنی بر نشستن بر روی صندلی و چند دقیقه استراحت، قاضی از کارشناس بانک مرکزی خواست اگر توضیحاتی در خصوص اظهارات متهم دارد، ارائه کند.

کارشناس بانک مرکزی در خصوص اظهارات بابک زنجانی مبنی بر اینکه بانک مرکزی پول را به حساب شرکت SCT واریز کرده بود، گفت: بانک مرکزی پول را به حساب شرکت SCT واریز نکرده بود بلکه به حساب شرکت نیکو ریخته بود و بر اساس دستور نیکو، پول به حساب SCT رفته بود.

وی توضیح داد: طبق ماده 45 قانون مالیات‌های مستقیم، برای صدور برات باید حق تمبر پرداخت شود، کجا شما برای ال‌سی‌هایی که معتقدید برات بوده، حق تمبر به دولت پرداخت کردید.

کارشناس بانک مرکزی همچنین در خصوص حساب‌های اعلام شده نیز گفت: بانک مرکزی نمی‌خواهد شماره حسابی بدهد تا قابلیت وصول نداشته باشد و دادگاه را سر کار بگذارد. بانک مرکزی یک نهاد دولتی است و همه دنبال این هستند که منابع وصول شود بنابراین نمی‌آید حسابی را بدهد که قابلیت وصول نداشته باشد و شماره حساب‌هایی که اعلام شده، قابلیت وصول بوده است.

وی اضافه کرد: آقای زنجانی طوری صحبت می‌کند که گویی بعد از تحریم‌ها، شرکت SCT کار بانک مرکزی را انجام داده و پول‌ها را جابه‌جا می‌کرده در حالی که اینگونه نیست زیرا در این صورت، وضع مملکت امروز بسیار بد می‌بود.

کارشناس بانک مرکزی به اظهارات زنجانی مبنی بر تلاش برای واریز پول به حساب‌های اعلام شده توسط بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: تنها پیامی که در سامانه سوئیفت قابلیت اتکا ندارد، پیام MT999 است زیرا این پیام رمزدار نیست و اصالت ندارد. در ثانی، آقای زنجانی که معتقد است بانک‌هایش در تحریم به سر می‌برد چطور توانسته از طریق سوئیفت، پیام بفرستد.

وی همچنین درباره این اظهار نظر زنجانی که شرکت نفت قبل از تحریم به طور مستقیم پیام سوئیفتی ارسال می‌کرد، گفت: بانک مرکزی ارتباط تنگاتنگی با نفت دارد و این طور نیست که شرکت نفت قبل از تحریم مستقیماً به سوئیفت وصل باشد و حتماً طبق مقررات باید به بانک مرکزی اطلاع می‌داده که چقدر نفت فروخته و سهم دولت را باید به خزانه پرداخت می‌کرد. اینکه آقای زنجانی می‌گوید وزارت نفت رأساً اقدام می‌کرد، بعید می‌دانم صحت داشته باشد.

پس از اظهارات کارشناس بانک مرکزی، قاضی صلواتی از زنجانی خواست ادامه دفاعیات خود را قرائت کند که زنجانی پس از قرار گرفتن در جایگاه، اعلام کرد دچار افت فشار خون شده و به همین دلیلی قاضی صلواتی 15 دقیقه تنفس اعلام کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دکتر حسن عباسی : رئیس سابق بانک مرکزی در بانک حساب نداشته چون معتقد بوده بانک شبهه ناک و ربوی است