سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اینترفاکس: معاون ظریف در اجلاس سوریه در وین شرکت می‌کند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفارت ایران در مسکو اعلام کرده که یکی از معاونان ظریف روز شنبه در کنفرانس حل بحران سوریه در وین شرکت خواهد کرد.

سفارت ایران به نام دقیق این معاون ظریف اشاره‌ای نکرده ولی به احتمال قوی با توجه به تقسیم وظایف و مسئولیت‌ها در وزارت خارجه، مسئول میز کشورهای عربی و آفریقایی یعنی «امیر عبداللهیان» در این نشست حضور خواهد داشت.

دیشب هم «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از حضور ایران در اجلاس خبر داده بود.

در نوبت‌های پیشین برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی برای حل مشکلات حاد سوریه، ایران به دلیل مخالفت شدید معارضان مسلح با حضور نماینده جمهوری اسلامی در پای میز مذاکرات، از فرستادن نماینده به محل گفت‌وگوها خودداری کرده بود.

برخی کشورهای حاضر در پای میز مذاکره، بعداً همین عدم حضور نماینده ایران را به عنوان غایب بودن نماینده یکی از بازیگران مهم منطقه‌ای ارزیابی کرده و همین امر را به عنوان دلیل اصلی نتیجه‌بخش نبودن مذاکرات ارزیابی کرده بودند.

انتهای پیام/ع

عـــضــویـــت در خــــبـــرنـــامــه ایــــران در جـــهــان


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد های ظریف در مذاکرات وین چیست ؟