سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارزش دارایی راه‌آهن به 60هزار میلیارد تومان رسید/ نیاز به ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری تجهیزات


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن پورسید آقایی امروز در دهمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات اظهار داشت: ارزش دارایی‌های راه‌آهن به 60 هزار میلیارد تومان رسیده است و اگر بخواهیم سالانه 3 درصد برای نگهداری و تعمیرات هزینه کنیم 1800میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: این در حالی است که سالانه کمتر از 800 میلیارد  تومان برای نگهداری و تعمیرات دارایی‌های راه‌آهن اختصاص می‌یابد.

وی تاکید کرد: در بودجه نویسی لازماست دستگاه‌های اجرایی به موضوع تعمیرات و نگهداری سیستم‌ها توجه کنند و اگر این مسئله به تأخیر بیفتد آثار سوء آن موجب تحمیل هزینه‌های زیادی به سازمان‌ها و ارگانها می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دستگاه‌ها و ارگانهای دولتی باید به موضوع تعمیر توجه خاصی داشته باشند و اگر این مسئله به تاخیر بیفتد آثار سوئی دارد، باید برنامه‌ریزی مشخص درخصوص بودجه نگهداری دارایی‌ها و تخصیص اعتبار، داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای عملی شدن این مسئله باید به فرهنگ‌سازی در این زمینه خیلی توجه شود.

پورسید آقایی از تهیه نقشه راه تعالی مدیریت دارایی‌های فیزیکی راه‌آهن خبرداد و گفت: با تشکیل شورای عالی مدیریت دارایی فیزیکی راه‌آهن در صدد هستیم این مسئله مهم در خطوط ریلی کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: از مصادیق نقشه راه می‌توان به مواردی نظیر تشکیل شورای عالی مدیریت دارایی فیزیکی راه‌آهن، بررسی رفتار خرابی تجهیزات، انتخاب استراتژی مناسب برای نگهداری و تعمیرات، اصلاح سیستم گردش کار، اصلاح فرایند نظارت، اصلاح قراردادهای سخت و بهبود مستمر سیستم نگهداری و تجهیزات را‌ه‌آهن اشاره کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
قیمت هر دلار به مرز ۱۸۰۰ تومان رسید