فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



هنر سرمنشا روشنگری و جهت دهی افکار عمومی جامعه است


به گزارش خبرنگار ایرنا سلمان روحی روز شنبه در نشست صمیمی با هنرمندان استان با موضوع چهارمین جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری در سنندج افزود: استفاده مناسب و ارزشی از تکنیک های هنری می تواند عمیق ترین مفاهیم را در ساده ترین اشکال انتقال دهد.
وی گفت: استان کردستان سرشار از استعدادهای فرهنگی و هنری است و همین امر موجب شد رهبر معظم انقلاب این استان را استان فرهنگ و هنر بنامند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه سنت حسنه وقف را از تاکیدات قرآن، پیامبر، بزرگان و کلیه ادیان الهی دانست و اظهار کرد: وقف یکی از پر برکت ترین سنت های الهی است که شناساندن هنرمندانه آن در جامعه موجبات رفع بسیاری از نیازمندی های مردم را فراهم می آورد.
وی با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در رشته های نقاشی، نقاشی خط ، تصویر سازی، کاریکاتور، پوستر، تایپوگرافی، آرم و نشانه برگزار می شود گفت: درخشش هنرمندان کردستان در سنوات گذشته جشنواره، این شرایط را فراهم آورد تا استان میزبان این جریان هنری باشد.
دبیر چهارمین جشنواره سراسری وقف ادامه داد: ایجاد جریان هنری بین هنرمندان، آشنایی مردم با برکات وقف، استعداد یابی و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان جوان و تلاش در تبلیغ و ترویج فرهنگ سنت حسنه وقف در بین مخاطبان هنرهای هفت گانه از اهداف اصلی این دوره از جشنواره است.
روحی افزود: استان کردستان از استانهای برتر کشور در تمامی رشته های هنری بوده و در سه دوره گذشته جشنواره وقف موفق به کسب 9 رتبه نخست جشنواره شده است.
رضا احمدیاری استاد دانشگاه و هنرمند رشته انیمیشن نیز در این نشست با اشاره به اهمیت تبلیغ و ترویج فرهنگ سنت حسنه وقف در جامعه گفت: برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری حرکتی هنری برجسته در راستای تلفیق هنر ارزشی با این سنت حسنه است.
وی استان کردستان را از لحاظ کیفیت هنری در رشته های انیمیشن و فیلم سازی از استان های برتر کشور دانست و افزود: هر سال شاهد افتخار آفرینی هنرمندان استان در رشته های مختلف هنری هستیم و این نشان از توانایی بالایی هنر کردستان در عرصه ملی و جهانی دارد.
احمدیاری حمایت از هنرمندان را وظیفه تمامی مسوولان دانست و اظهار کرد: حمایت مالی و معنوی از هنرمندان با برگزاری چنین جشنواره هایی جنبه عملی پیدا می کند.
توفیق حسنی از فرهیختگان و محققان استان کردستان نیز با اشاره به نیاز ضروری جهت دهی به نیات واقفین در استان کردستان گفت: هنر بهترین روش برای معرفی کارکردهای وقف و نیازمندی های جامعه است.
وی افزود: اکثر موقوفات استان کردستان با نیت مساجد است و امید است محتوی آثار هنری بتواند تاثیر گذاری مناسبی در جهت دهی به نیات واقفین استان داشته باشد.
حسنی وقف را از ملزومات رفع نیازمندی های جامعه دانست و گفت: با ترویج وقف در جامعه می توان در عرصه های مختلف از عواید این سنت حسنه به بهترین نحو استفاده کرد.
اردشیر صادق وزیری دبیر خانه کاریکاتور سنندج و فرزند مرحوم کاظم صادق وزیری از واقفین شهرستان سنندج نیز وقف را از مفاهیمی دانست که مردم آشنایی زیادی با آن ندارد و گاهی افکار عمومی نسبت به آن بی اطلاع و نا آشنا هستند.
وی گفت: برگزاری جشنواره وقف بهترین فرصت برای تبلیغ هر چه بیشتر این سنت حسنه در بین مردم است.
صادق وزیری با اشاره به برکات فراوان وقف در استان کردستان گفت: ارزش عواید موقوفات در این استان چندین برابر بیشتر از استان های دیگر است چون هر موقوفه ای نیاز ضروری منطقه و شهر خود را برآورده می سازد.
کاوه ذکریایی نژاد از هنرمندان عکاس کردستان نیز برگزاری بخش هنرهای تجسمی چهارمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در استان کردستان را نشان از ظرفیت بالای هنری این استان دانست و گفت: از سال 89 تا به حال آثار هنری تولید شده برای این جشنواره هنری توانسته اند در بین هنرمندان تاثیر گذاری مناسبی در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف داشته باشد.
ذکریایی هنرمندان استان کردستان را متعهد، نوع دوست و حامی برنامه های خیریه دانست و تاکید کرد: رسالت هنر نزدیک ساختن انسانها به یکدیگر و زیباتر نشان دادن عالم هستی است این مهم همان رسالت وقف نیز است.
این هنرمند عکاس ادامه داد: حمایت از هنرمندان استان باید در دستور کار کلیه نهادها قرار گیرد.
مهلت ارسال آثار به جشنواره وقف تا هفتم آذر 94 تمدید شده است و هنرمندان می توانند آثار خود را به ایمیل [email protected] ارسال نمایند.ک/3
7348/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نظر افکار عمومی در مورد انتقاد با شناسنامه !!!!!!!!