شهرداری در کربلا نیازمند موکب و انبار ثابت نیست


رییس شورای اسلامی شهر تهران در کربلا تاکید کرد: نیازی نیست شهرداری تهران در کربلا مکان ثابتی تحت عنوان انبار، موکب و یا حسینیه داشته باشد.

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگاراعزامی ایسنا به کربلا، گفت: دولت عراق زمین لازم برای دپوی تجهیزات را در اختیار شهرداری تهران می گذارد و بی تردید این همکاری از سوی استانداری و شهرداری کربلا وجود دارد.

وی افزود: اگر شهرداری تهران با استفاده از همین همکاری استانداری و شهرداری کربلا بتواند سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های ثابت در نقاط مختلف شهر کربلا ایجاد کند؛ قطعا استفاده از این امکانات در ایام عاشورا و اربعین کار بسیار ارزشمندی خواهد بود که به شدت مورد نیاز مردم است.

وی تاکید کرد: جمعیتی که برای اربعین حسینی به شهرهای نجف و کربلا می‌آیند به شدت نیازمند سرویس های بهداشتی و حمام هستند. این جمعیت در یک موکب و حسینیه جا نمی‌گیرند. بر همین اساس اینکه شهرداری تهران حتما جایی به نام تهران داشته باشند چندان کار ارزشی نیست هرچند که ممکن است ظاهر خوبی داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر داشتن برنامه ملی در برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: برنامه شهرداری تهران باید فراتر از فراهم کردن مکان ثابت باشد که با ساخت یک موکب کار انجام شود، باید یک تفکر میلیونی داشته باشیم. در مسیر نجف به کربلا موکب زیاد است مشکل اصلی در داخل شهر نجف و کربلا است که به شدت نیازمند امکانات بهداشتی و اقامتی مناسب است و شهرداری برای تامین اعتبارات برگزاری مراسم اربعین حسینی در عراق باید جذب مشارکت مردی داشته باشد.

چمران با اشاره به مصوبه شورای شهر برای اعتبار پنج میلیارد تومانی که در اختیار شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در عراق گذاشته شده است گفت: این پنج میلیارد تومان به عنوان ته کیسه در اختیار شهرداری گذاشته شده و در این مجوز ذکر شده که باید شهرداری تامین اعتبار لازم را از طریق جذب مشارکت مردمی و خیرین انجام دهد. قطعا با جذب و ساماندهی این کمک ها می تواند کار را به پیش ببرد سال گذشته نیز به مبلغ پنج میلیارد تومان چیزی اضافه نشد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
راه اندازی موکب شهرداری تهران در مسیر کربلا