سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزارت خزانه‌داری انگلیس به دنبال کنترل بر فرآیند اجرای پروژه هسته‌ای «تریدنت»


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جورج آزبورن» وزیر خزانه‌داری انگلستان در تلاش است مدیریت اجرایی پروژه هسته‌ای زیردریایی‌های تتریدنت را از وزارت دفاع خارج و تحت نظر وزارت خزانه‌درای دربیاورد.

روزنامه انگلیسی تایمز به اطلاعاتی دست یافت که بر اساس آن معلوم می‌شود، آزبورن در اولتیماتومی خطاب به «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان تاکید کرد تنها در صورتی از تامین بودجه نوسازی زیردریایی‌های تریدنت حمایت می کند که این پروژه تحت نظر کسی باشد که گزارشات کامل را به وزارت خزانه‌درای ارائه دهد.

در این اولتیماتوم آزبورن به کامرون هشدار می‌دهد، وزارت خزانه‌درای انگلستان تنها در صورتی هزینه‌ ۴۰ میلیارد پوندی تریدنت را تامین خواهد کرد که مسئولیت این پروژه، از وزارت دفاع خارج شود.

آزبورن نگران است که عاملان پروژه تریدنت مهارت کافی برای ساخت زیردریایی‌های جدید را تا پیش از سال ۲۰۲۸ نداشته باشند و عدم اتمام پروژه در این زمان می‌تواند به معنای هزینه‌های بالاتر برای انگلیس باشد

در واقع وزیر خزانه‌درای انگلستان می‌خواهد عاملان اجرایی با ارائه گزارشات پی در پی از روند نوسازی تریدنت، وزارت خزانه‌داری را از روند پیش‌روی این پروژه آگاه کرده و مطمئن باشد زمان بیشتری برای انجام آن، صرف نخواهد شد.

پروژه تریدنت پروژه‌ایست که طی آن زیردریایی‌های انگلیس که در پایگاه دریایی «فاسلین» در اسکاتلند مستقر هستند با صرف هزینه هنگفت به کلاهک‌های هسته‌ای مجهز می‌شوند.

تا کنون دولت دیوید کامرون گفته بود پروژه نوسازی و جایگزینی 4 زیردریایی هسته‌ای که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را دارند، هزینه‌ای معادل 15 تا 20 میلیارد پوند خواهد داشت. اکنون برآورد هزینه‌های این پروژه هسته‌ای ۴۰ میلیارد پوند عنوان شده اما بر اساس گفته قانون‌گذاران و بر اساس یک سری محاسبات اخیر خبرگزاری رویترز که همه برپایه آمار رسمی انجام گرفته، برآورد هزینه جایگزینی و نگه‌داری تسلیحات هسته‌ای انگلیس بسیار بیشتر از اعلام دولت انگلستان و معادل 167 میلیارد پوند است.

مخالفان تسلیحات هسته‌ای در انگلیس و برخی مقامات نظامی مخالف صرف چنین هزینه‌هایی هستند. حزب ملی اسکاتلند و بسیاری از اعضای حزب اپوزیسیون انگلستان یعنی حزب کارگر نیز مخالف صرف هزینه برای این پروژه تسلیحات هسته‌ای هستند.

کامرون، نخست وزیر انگلستان،  پیش ازاین گفته بود برنامه نوسازی و جایگزینی زیردریایی تحت عنوان پروژه هسته‌ای تریدنت سال آینده اجرایی خواهد شد.همچنین «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس گفته بود تهدیدات جهانی به این معناست که نوسازی ناوگان تریدنت، حیاتی است.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
دموی سیستم خزانه داری فراگستر