سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بانک توسعه اسلامی در اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران مشارکت دارد


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شرکت فاضلاب تهران، مسعود رضا ثامنی مدیر نظارت بر اجرای خطوط انتقال فاضلاب تهران،گفت: اینک پروژه خط انتقال فاضلاب غرب تهران بطول 12 کیلومتر در دست اجرا است که با استفاده از یک دستگاه حفر تونل زیر زمینی، روند اجرای این پروژه بدون وقفه انجام می شود.
وی گفت: همزمان با انجام حفاری زیر زمینی، سرعت انتقال خاک حاصل از عملیات حفاری یا عملیات خاکبرداری از سوی واگن های مخصوص به خارج از کارگاه هدایت پیدا خواهد کرد.
وی افزود: مطابق این پروژه باید حدود 12 کیلومتر مجرا سازی انجام شود که حفاری کل مسیر با قطر چهار متر انجام می شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: قرار است در بخش انتهایی پروژه ،حدود یکهزار و 300 متر از پروژه به صورت کانال ساخته و اجرا شود که نشان از حجم گسترده عملیات خاکبرداری و احداث دارد.
ثامنی، یکی از نتایج مثبت بهره گیری فناوری پیشرفته در عملیات تونل سازی را تسریع در اجرای طرح ها اعلام کرد و گفت: عملیات لوله گذاری خطوط اصلی فاضلاب غرب تهران در سطح معابر انجام می شود و از این نظر، به لحاظ حجم عملیات خاکی با مشکلات عمده ای مانند برخورد با موانع، تامین تاسیسات مورد نیاز، ترافیک شهری در محدوده اجرای طرح اجتناب ناپذیر است .
مدیرنظارت بر اجرای خطوط انتقال فاضلاب تهران ،استفاده از فناوری های نوین برای تسریع در روند اجرای طرح های شهری الزامی است و در این ارتباط، هزینه خرید این دستگاه از محل اعتبارات اعطایی بانک توسعه اسلامی جهت توسعه تونل فاضلاب غرب تهران تامین می شود.
پروژه اجرای تونل فاضلاب غرب تهران که اجرایی شده و تصفیه خانه غرب تهران، اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار و برگزاری مناقصه بین المللی قرار دارد، هر دو با بهره گیری از اعتبارات بانک توسعه اسلامی است.
تفاهم نامه اعطای وام 174 میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی برای طرح تکمیل فاضلاب غرب تهران در آبان ماه 1390 توسط شرکت مهندسی و فاضلاب کشور
با بانک یاد شده امضا شد.
اقتصام (1) 3065 ** 1559

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مراسم افتتاح فاز پنج و شش تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران