گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



حریم آسبادهای نشتیفان پاکسازی شد


با همكاری دوست داران محیط زیست و انجمن میراث فرهنگی خواف، حریم آسبادهای نشتیفان پاکسازی شد.

آسبادهای نشتیفان خواف به عنوان یكی از مهم ترین آثار تاریخی و فرهنگی به جای مانده در شهرستان خواف همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است و به همین منظور پاكسازی این آثار تاریخی ارزشمند با همكاری دوست داران محیط زیست و انجمن میراث فرهنگی خواف انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، گروه دوستداران نشتیفان که علاقه مند و فعال در حوزه میراث فرهنگی و محیط زیست هستند در یک حرکت نمادین و فرهنگی با شعار "شهر ما خانه ما" و شعار "من متعهد می شوم آشغال روی زمین نریزم" اقدام به جمع آوری زباله های سطح شهر و حریم آسبادهای نشتیفان کردند.

محمود باعقیده مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف در همین ارتباط گفت: هدف از این فراخوان، فرهنگسازی و باور شعار "شهر ما خانه ما" برای همه مردم و پاکسازی معابر و اماکن تاریخی شهر نشتیفان مثل محدوده آسبادها، پارک گردشگری، مسجد جامع و ... بود.

وی افزود: آسبادهای نشتیفان جزء زیباترین و منحصر به فرد ترین آثار تاریخی کشور است که پرونده ثبت جهانی آن در دست تهیه است و با توجه به اینکه هر ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از آثار تاریخی شهرستان خواف و مخصوصا آسبادهای نشتیفان بازدید می کنند این اقدام می تواند علاوه بر زیباسازی پیرامون آثار تاریخی انگیزه ای برای ادامه این روند در دیگر آثار شهرستان نیز باشد.


ویدیو مرتبط :
آسبادهای نشتیفان