سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ذخیره‌سازی ۶۵ هزار تن میوه برای عید


ذخیره‌سازی ۶۵ هزار تن میوه برای عیدمیزان/ ذخیره‌سازی ۴۵ هزار تن پرتقال و ۲۰ هزار تن سیب برای شب عید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

بوالقاسم حسن‌پور مدیرکل میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال بیش از 4 میلیون و 500 هزار تن مرکبات در کشور تولید شد که حدود 4 میلیون و 200 هزار تن آن تاکنون برداشت شده است.

وی افزود: برداشت بخشی از مرکبات از جمله نارنگی والنسیا که در جنوب کشور تولید می‌شود، به دلیل دیررس بودن به اسفند، فروردین و حتی اردیبهشت موکول می‌شود.

به گزارش فارس مدیرکل میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: امسال حدود 2 میلیون و 500 هزار تن پرتقال در کشور تولید شده است.

حسن‌پور تصریح کرد: علاوه بر تولید خوب مرکبات، امسال از نظر آفات و بیماری‌ در باغات مرکبات مشکل خاصی وجود نداشت و بیماری در باغات به حداقل رسید.

وی با بیان اینکه باغداران امسال رغبت و تمایل بیشتری به اصلاح باغات و تولید دارند، اظهار داشت: این اتفاق بر اثر جلوگیری از واردات میوه افتاد ضمن اینکه تقاضا برای ارقام جدید نهال حکایت از رغبت باغداران برای افزایش تولید دارد.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: افزایش تقاضا برای ارقام جدید نهال در مواردی ما را با محدودیت و کمبود نهال مواجه کرده است.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسری با بیان اینکه جلوگیری از واردات میوه تا حدودی بر افزایش قیمت‌ها تأثیرگذار بود، تصریح کرد: اما این امر برای ارتقاء بخش باغبانی کشور اجتناب‌ ناپذیری بود.

حسن پور تصریح کرد: بسیار از باغداران اذعان دارند که در سال‌های گذشته موفق به فروش محصول به قیمت تمام شده نمی‌شدند و اغلب در تولید ضرر می‌کردند، اما در سال‌های 93 و 94 میوه تولیدی را با قیمت خوبی به فروش رسانده‌اند.

حسن‌پور با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان صادرات مرکبات ندارد، اظهار داشت: برآوردها نشان می‌دهد، وضعیت صادرات مرکبات خوب بوده و حتی نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی بیان داشت: صادرات پرتقال و نارنگی به روسیه هم در حال انجام است.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد تصریح کرد: سردخانه‌ها پر از میوه پرتقال است و آمادگی صادرات این محصول کاملا برخوردار هستیم.

حسن پور همچنین از ذخیره‌سازی پرتقال و سیب برای سال نو خبر داد و اظهار داشت: برنامه وزارتخانه ذخیره‌سازی 45 هزار تن پرتقال و 20 هزار تن سیب است.

وی بیان داشت: ذخیره‌سازی میوه شب عید به سازمان تعاون روستایی سپرده شده است و طبق اطلاعاتی که دارم این سازمان تاکنون 27 هزار تن پرتقال را برای شب عید ذخیره کرده است.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری از میزان ذخیره سیب اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: به زودی ذخایر پرتقال به 45 هزار تن می‌رسد.


منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
میوه شب عید ذخیره سازی می شود