سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دریافت تاییدیه TENNA برای وان‌پلاس مینی و اوپو A30؛ شباهت عجیب دو گوشی با یک‌دیگر در مشخصات‌فنی و طراحی ظاهری!


oppo-a30-vs-oneplus-mini-02

اغلب، دو شرکت اوپو و وان‌پلاس باهم مرتبط خوانده می‌شوند؛ سال گذشته، اعلام شد که اوپو، سهمی در وان‌پلاس دارد که بعد توسط هردو شرکت، تکذیب شد. اگر به‌یاد داشته باشید، چند هفته قبل با تغییراتی در نام اوپو، شایعات ارتباط این دو شرکت با یک‌دیگر مجدداً شدت گرفت؛ اوپو در هفته‌های قبل با افزودن پسوند «پلاس» به‌نام تجاری خود، به این شایعات جانی دوباره بخشید. البته یک‌بار دیگر، این دو شرکت، شایعه ادغام با یک‌دیگر را تکذیب کردند. اکنون، تصاویر تازه‌ای منتشرشده که بسیار جالب است؛ دو گوشی جدید از وان‌پلاس و اوپو توسط TENAA تاییدیه دریافت کرده‌اند که به‌احتمال زیاد، وان‌پلاس مینی و اوپو A30 هستند. آنچه که این دو مدل را جالب کرده، طراحی بسیار مشابه‌ آن‌ها با یک‌دیگر است. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

 هردو گوشی به‌جزء لوگوی سازنده، از طراحی مشابه‌ای نسبت به یک‌دیگر بهره می‌برند؛ آیا این تصادفی است که دو مدل با طراحی مشابه‌ای نسبت به یک‌دیگر، معرفی خواهند شد؟ البته تصمیم‌گیری درباره نتیجه این شباهت را به عهده شما واگذار می‌کنیم.

تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، وان‌پلاس مینی و اوپو A30 را یک‌دیگر مقایسه می‌کند؛ وان‌پلاس E1000 یا همان وان‌پلاس مینی در سمت راست و اوپو A30 در چپ تصویر قرار دارد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در جلوی هردو مدل، شاهد یک طراحی مشابه هستیم؛ حتی جای‌گیری سنسورها،اسپیکر و دکمه‌های خازنی پایین نمایشگر نیز یکسان است.

در قسمت پشتی، شباهت قابل‌توجه وان‌پلاس مینی و اوپو A30 به یک‌دیگر، غیرقابل انکار است؛ به غیر از لوگوی سازنده، طراحی پشت هردو مدل با یک‌دیگر یکسان است. در قسمت‌های کناری نیز، محل جای‌گیری دکمه پاور و دکمه‌های افزایش/کاهش صدا با یک‌دیگر، شباهت‌های فراوانی دارد. بنابراین، بی‌راه نیست اگر بگوییم که وان‌پلاس مینی و اوپو A30، دو مدل کاملاً مشابه هستند که در نام‌تجاری، متمایزند.

oppo-a30-vs-oneplus-mini-01

oppo-a30-vs-oneplus-mini-04-395x395

جالب است که بدانید مشخصات‌فنی هردومدل نیز به‌طور غیرقابل انکاری، مشترک است؛ وان‌پلاس مینی و اوپو A30 به یک تراشه اسنپدراگون 810 مجهز شده‌اند و 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه‌داخلی قابل‌ارتقا، از دیگر شباهت‌های این دو گوشی به‌شمار می‌رود. نمایشگر 4.99 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل،  هردو مدل، نیز مشترک است. هم‌چنین، ابعاد وان‌پلاس مینی و اوپو A30 یکسان بوده و هردو مدل با ابعاد 140 در 69 در 6.9 میلی‌متر طراحی شده‌اند. در بخش عکاسی، یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با فلاش و یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و تماس‌های ویدیویی، این دو مدل را همراهی می‌کند. علاوه براین، وان‌پلاس مینی و اوپو A30 با سیستم‌عامل اندروید 5.1.1 لالی‌پاپ عرضه خواهند شد.

در پایان، لازم به‌ذکر است که شباهت طراحی و سخت‌افزاری دو گوشی از دو سازنده مختلف با یک‌دیگر، به‌سادگی قابل چشم‌پوشی نیست و به‎‌نظر می‌رسد در هفته‌های آینده، خبرهای زیادی را از این دو سازنده خواهیم شنید.

gizmochina

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
معرفی مشخصات گوشی اوپو Oppo R7 Plus