علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



۶۱ میلی‌متر باران در لرستان بارید/تخریب پل‌های موقت در خرم‌آباد


رضا آریایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارندگی های آذر ماه امسال در استان لرستان اظهار داشت: خدا را شاکریم که آذر ماه نیز مانند آبان ماه شاهد بارش الهی در سطح شهرها و روستاهای استان بودیم و این بار بارش ها در اکثر مناطق به شکل برف بود و موجب خوشحالی همه مردم استان شد.

وی با بیان اینکه ظرف دو روز گذشته به طور متوسط در سراسر استان حدود ۶۱ میلی متر ما بارندگی داشتیم گفت: این بارش ها بیشتر در شهرهای نورآباد، رومشکان، کوهدشت، خرم آباد، الشتر، بروجرد بوده است.

وی پیک بارش های لرستان را در شهرستانهای رومشکان و نورآباد به ترتیب با ۸۸ میلی متر و ۷۲ میلی متر عنوان کرد و گفت: همچنین کمترین بارش ها در استان مربوط به شهرستانهای ازنا و الیگودرز با حدود یک میلی متر بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه امسال بارش های پاییز به طور متوسط از ۲۴۶ میلی متر عبور کرده است گفت: این مقدار بارش در طول ۴۰ سال گذشته در فصل پاییز بی سابقه بوده است.

آریایی با بیان اینکه طی هفته های آینده بارش های دیگری هم در استان خواهیم داشت گفت: بارش های دو روز گذشته در بعضی از مناطق و در ساعاتی از شبانه روز به شکل رگباری، تند و نقطه ای صورت گرفت که باعث شد در قسمتی از مناطق شاهد آبگرفتگی در معابر شهری و روستایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از مناطق مانند خرم آباد پل های موقتی که روی رودخانه ها نصب شده بودند مقداری برای ما تولید مشکل کردند گفت: این امر باعث شد که آب انحراف داشته و به بعضی از منازل مسکونی خسارت وارد شود.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه در سطح روستاها نیز مقداری خسارت داشته ایم که آب وارد برخی منازل شد گفت: در مجموع بارشهای ۳۸ ساعت گذشته هیچ گونه تلفات و جراحات انسانی به دنبال نداشت در پروژه های عمرانی نیز کمترین خسارت وارده را داشتیم.


ویدیو مرتبط :
پل شاپوری ( شکسته ) - خرم آباد - لرستان