سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فیس بوک، واتس اپ، اسنپ چت و گوگل، روشی جدید برای رمزگذاری را امتحان می کنند


فیس بوک، واتس اپ، اسنپ چت و گوگل، روشی جدید برای رمزگذاری را امتحان می کننددیجیاتو/ پس از ماجراهای اپل و دولت آمریکا مبنی بر باز نکردن قفل آیفون یک تروریست توسط شرکت فناوری یاد شده، مسئله ی رمزگذاری و حفظ امنیت کاربران به یک مقوله بسیار جدی تر برای کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی تبدیل گشته و بیشتر آنها تصمیم گرفته اند راهکارهای تازه ای در این راستا لحاظ نمایند.

به گزارش گاردین، بسیاری از شرکت های مشهور و بزرگ همانند گوگل و فیس بوک می خواهند راه اهالی کوپرتینو را در پیش گرفته و از سیستم رمزگذاری غیر قابل نفوذ برای محصولات خود استفاده کنند. در همین راستا بزرگ ترین شبکه اجتماعی دنیا یادآور گشته که به زودی پلتفرم مسنجر خود را به سیستم رمزگذاری E2EE مجهز خواهد کرد و این در حالیست که تماس های تلفنی از طریق واتس اپ نیز در ماه های آینده به این سیستم امنیتی تجهیز می شوند.

سیستم رمزگذاری E2EE در واقع شیوه ای ارتباطی را ارائه می نماید که طی آن تنها دو طرف یک مکالمه قادر به خواندن پیام های یکدیگر خواهند بود و هیج شخص ثالثی از جمله سرویس دهنده ی اینترنت، اپراتور عرضه کننده خدمات و… کلید لازم برای رمزگشایی انکریپشن اعمال شده را در اختیار نخواهد داشت.

اپلیکیشن پیام رسان Snapchat که اخیرا با برخی رویدادهای ناگوار در زمینه امنیت مواجه بوده نیز اعلام نموده به زودی برای حفظ حریم خصوصی کاربران خود راهکارهای میسری به کار خواهد گرفت و موجب اطمینان خاطر افراد خواهد شد.

جالب است که هر چه دولت های مختلف در سراسر جهان بر دسترسی به اطلاعات شخصی کاربرانِ اپلیکیشن های پیام رسان بیشتر اصرار می کنند، شرکت های سازنده ی این نوع نرم افزارها بیشتر آنها را نادیده گرفته و همه تلاش خود را در جهت مخالف، یعنی پشتیبانی از اطلاعات محرمانه افراد می گذارند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: دیجیاتو


ویدیو مرتبط :
تقلید فیسبوک از اسنپ‌چت در افزودن فیلترهای پریزما و اسنپ‌چت