سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اوباما: سالانه 30هزار آمریکایی با اسلحه کشته می‌شوند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های آمریکا، «باراک اوباما» گفت که هر سال در کشورش 30هزار نفر به‌وسیله اسلحه کشته می‌شوند.

اوباما روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید قوانین جدید برای خرید سلاح را اعلام کرد.

این قوانین که شامل 10 بند است با حکم رئیس جمهور و بدون ضرورت تصویب کنگره اعمال می‌شود. کنگره آمریکا با قوانین جدید مخالف است.

رئیس جمهور آمریکا گفت برای اجرای این قوانین اختیارات قانونی دارد. بر این اساس، پیشینه خریداران اسلحه باید بررسی شود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود گفت که وی قصد دارد که پنجشنبه این هفته نشستی را در شورای شهر ویرجینیا درباره خشونت‌های مسلحانه برگزار کند.

وی تأکید کرد که آمریکا باید درباره کنترل سلاح، احساس اضطراری بودن آن را بکند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما تنها کشور پیشرفته‌ای هستیم که این حجم از خشونت تسلیحاتی گسترده در آن وجود دارد.

وی گفت: من به متمم دوم معتقدم اما من همچنین معتقدم که ما می‌توانیم مسیرهایی برای کاهش خشونت تسلیحاتی بر اساس متمم دوم قانون پیدا کنیم.

اوباما اضافه کرد: به‌جای آنکه درباره چگونگی حل کردن این موضوع فکر کنیم این موضوع به یکی از بحث‌های مورد منازعه میان دو حزب کنگره تبدیل شده است.

وی گفت: ما برای این جمع نشده‌ایم که که درباره تیراندازی وسیع اخیر صحبت کنیم بلکه جمع شده‌ایم تا اقدامی را برای جلوگیری از حادثه بعدی اتخاذ کنیم.

اوباما اضافه کرد: اقداماتی تحت اختیارات قانونی من وجود دارد که من می‌توانم اتخاذ کرده و طی آن برخی از زندگی‌ها را نجات دهم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: امکان دارد که لابی اسلحه هم اکنون کنگره را گروگان گرفته باشد اما آنها نمی‌توانند آمریکا را گروگان بگیرند.

وی تأکید کرد که اکثریت جامعه آمریکا قانونی کردن حمل سلاح و دقت کردن در هویت فردی که سلاح را می‌خرد و می‌فروشد تأیید می‌کنند.

در تازه‌ترین شواهد مربوط به گسترش خشونت با سلاح در آمریکا، 27 نفر تنها در روز کریسمس هدف گلوله قرار گرفته کشته شدند.

کشته شدن 27 نفر در تیراندازی‌های کریسمس در آمریکا در حالی است که قتل در استرالیا و انگلیس در مجموع در طول یک سال به این رقم می‌رسد.

میانگین تلفات کشته شدگان بر اثر استفاده از سلاح در هنگ‌کنگ، ایسلند، برمودا، استونی، اسلونی، نروژ، نیوزیلند و اتریش در سال به 27 نفر رسیده است.

در آمریکا هرروز به‌طور میانگین 36 نفر بر اثر خشونت اسلحه کشته و 73 نفر دیگر نیز زخمی می‌شوند.

در حادثه تیراندازی در سن‌برناردینو که طی ماه جاری رخ داد، حداقل 14 نفر کشته شدند. تیراندازی سن برناردینو سیصد و سی و پنجمین تیراندازی گسترده در آمریکا در 336 روز نخست سال 2015 میلادی بوده است.

انتهای پیام/.*


ویدیو مرتبط :
زن آمریکایی اوباما را غافلگیر کرد