قیمت گوجه فرنگی قد کشید


نوسان قیمت محصولات کشاورزی سریال پایان نیافتنی است که هر ساله تکرار می شود و حال داستان تلخ افزایش یکباره قیمت گوجه فرنگی درابتدای سال تکرار شده است.

در این میان به سراغ رئیس اتحادیه میوه و سبزی رفتیم تا از وضعیت بازار گوجه فرنگی و دلایل  گرانی های اخیر با خبر شویم:

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی ؛ با اشاره به افزایش دوبرابری قیمت گوجه فرنگی اظهار داشت: قیمت گوجه فرنگی نسبت به 10 روز گذشته دوبرابر شده ، اما باید گفت که پایان یافتن تولید در برخی مناطق و کاهش عرضه آن در بازار از جمله دلایل اصلی گرانی قیمت است.

وی افزود: در حال حاضر هر کیلو گرم گوجه فرنگی خوب در خرده فروشی های سطح شهر 3 الی 3 هزار و 500 تومان و متوسط هزار و 500 الی 2 هزار و 500 تومان است.

گفتنی است که گرانی قیمت مقطعی است و با آمدن محصول از مناطق گرمسیری، قیمت ها روند نزولی به خود خواهند گرفت.

مهاجران با اشاره به قیمت پرتقال گفت: در اسفند ماه سال گذشته به سبب افزایش دما در شمال ریال مقدار زیادی پرتقال به سبب پوسیدگی از بین رفت و از طرفی با توجه به کاهش ذخایر آن در سردخانه ها قیمت هر کیلو پرتقال با افزایش 30 درصدی به مرز 3 هزار و 500 الی 4 هزار و 500 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبز در ادامه یادآورشد: برخی محصولات همچون خیار و پیاز  و سیب در بازار با کاهش قیمت مواجه شدند به طوریکه اکنون قیمت هر کیلو خیار بوته ای 2 هزار و 500 الی 3 هزار و 500 تومان،خیار گلخانه هزار الی هزار و 500 تومان، پیاز 600 الی هزار تومان ، سیب درجه یک 3 الی 4 هزار تومان و سیب متوسط 2 الی 2 هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

مهاجران به افزایش قیمت میوه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر  قیمت هر کیلو موز و کیوی در بازار رشد قابل ملاحظه داشته به طوریکه کیوی با افزایش 15 درصدی به مرز 2 هزار و 500 الی 3 هزار و 500 تومان، و موز پس از افزایش تعرفه با افزایش 30 درصدی قیمت به مرز 5 هزار و 800 الی 6 هزار و 200 تومان رسید و این درحالیست که قبل از افزایش تعرفه هر کیلو موز به قیمت 3 هزار و 500 الی 4 هزار و 500 تومان به فروش می رسید.


باشگاه


ویدیو مرتبط :
بسته بندی و قیمت گوجه فرنگی