علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



لزوم تهیه اطلسی از آسیب‌های اجتماعی در کشور


به گزارش خبرنگار مهر، شهیندخت مولاوردی، امشب در کارگروه ویژه زنان استان یزد اظهار داشت: در حوزه زنان اقدام به تشکیل اتاق فکر شده و اکنون ۱۴ اتاق فکر با ۱۴ موضوع مختلف تشکیل شده و مسائل زنان را در حوزه های مختلف رصد و پیگیری می کنند.

وی عنوان کرد: باید در حوزه زنان پس از رصد و شناسایی مشکلات، مشکلاتی که نیازمند توجه و اقدام سریع هستند، بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

مولاوردی تاکید کرد: لازم است ظرفیت‌های دستگاه‌ها شناسایی شود و در زمینه رفع مشکلات حوزه بانوان از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه های حوزه زنان، ‌ مسئولیت‌هایی در این زمینه به وجود می‌آورد که باید نسبت به آنها واکنش نشان داده شود و هر قشر و گروه و دستگاه و اداره ای باید در راستای اجرای این مسئولیت‌ها قدم بردارد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری یزد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد استان  در حوزه بانوان تاکید کرد: از تو انمندی‌های زنان در حوزه های مختلف به ویژه در برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها استفاده شده است.

فخرالسادات خامسی هامانه بیان کرد: طرح اجرای پویش رسانه ای خانواده نیز در استان یزد اجرایی شده و شاهد مشارکت خوبی در این زمینه بوده ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این مراسم با اشاره به آسیبهای بهداشت و درمان در حوزه زنان اظهار داشت: اضطراب و افسردگی و اعتیاد در جمعیت بانوان افزایش یافته ضمن اینکه شیوع دیابت و سرطان‌ها نیز زنان استان یزد را در معرض خطر قرار داده است.

محمدحسن لطفی عنوان کرد: شایع ترین بیماری‌های حوزه زنان استان یزد، سرطان سینه و خون همچنین پوکی استخوان است که باید در راستای آموزش و پیشگیری اقدامات قابل توجهی انجام شود.


ویدیو مرتبط :
‫آسیب های شبکه های اجتماعی - خشونت‬‎