فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



احداث کتابخانه در روستاها زمینه‌ساز گسترش فرهنگ است


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز کتابخانه عمومی باباطاهر پاسارگاد روستای امیرآباد کبودارهنگ با حضور مسئولان بانک پاسارگاد و استان همدان افتتاح شد.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: این کتابخانه با 130 متر زیربنا طی مدت سه ماهه به بهره‌برداری رسیده است.

محمدعلی پورمختار با اشاره به اینکه استفاده از کتاب در ارتقای فرهنگ روستاها بسیار مؤثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: توجه به امر کتاب و کتابداری ریشه ایجاد تحول در فرهنگ‌ها بوده که امیدواریم با ساخت این کتابخانه در روستای امیرآباد شاهد این تغییرات در بین روستاییان باشیم.

وی با اشاره به اینکه روستای امیرآباد 2 هزار و 600 نفر جمعیت دارد، گفت: این روستا با سابقه فرهنگی بسیار خوب خود از امکانات فرهنگی بسیاری بهره‎مند شده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث کتابخانه در روستاها می‌تواند زمینه‌ساز گسترش فرهنگ در روستا باشد.

فرماندار کبودراهنگ نیز با بیان اینکه روستای امیرآباد چشمه جوشان فعالیت‌های فرهنگی است که مردم آن به امر کتابخوانی توجه خاصی دارند، اظهار کرد: امیدواریم در هفته بسیج شاهد افتتاح پروژه‌های بسیج‌گونه در وسعت بیشتری باشیم.

علی‌احسان قنبری با قدردانی از حضور بانک پاسارگاد در انجام پروژه‌های فرهنگی بیان کرد: مسئولان باید در کیفی نگه داشتن کتابخانه‌ها و افزایش پایلوت‌های فرهنگی در مناطق محروم تلاش خاصی داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز از اختصاص 40 میلیون تومان اعتبار به این کتابخانه خبر داد و اظهار کرد: با وجود نیروی متخصص کتابدار در این کتابخانه می‌توان در آموزش به روستاییان نیز فعالیت‌های مختلفی انجام داد.

عاطفه زارعی با اهمیت به افتتاح کتابخانه در روستا به منظور ایجاد محیط‌های پویا برای جویندگان علم گفت: در آینده منشأ اندیشه‌های محرک کتابخانه‌ها خواهند بود و کسانی که در کتابخانه‌های فعالیت کرده‌اند افراد خلاق در اجتماع شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه نسل امروز آینده‌سازان جامعه هستند، گفت: اگر بتوانیم مردم روستا را با شعار «با کتاب زندگی کنیم»، همسو کنیم به هدف عالی افزایش فرهنگ مطالعه خواهیم رسید و با این امر سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی بسیاری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/89026/ت40

http://fna.ir/STGM6U


ویدیو مرتبط :
Iran Book Library vehicles & storyteller for villages کتابخانه خودرویی و داستانگو برای روستاها