نما خودرو/ گردهمایی چینی ها و ژاپنی ها در شهر زیره و پسته


نما خودرو/ گردهمایی چینی ها و ژاپنی ها در شهر زیره و پستهدنیای خودرو/ نمایشگاه کرمان را می‌توان تنها یک نمایشگاه خودرویی دانست. زیرا صنایع قطعه‌سازی در این نمایشگاه، حضور کمرنگی داشته و آن‌چنان به چشم نمی‌آیند. نکته جالب‌توجه این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان، حضور مثبت خودروسازان و واردکنندگان بود. با وجود اینکه نمایشگاه در دو سالن برگزار شده بود، ولی جذابیت‌های خاص خود را داشت و می‌شد در یک فضا بسیاری از محصولات قابل‌عرضه در ایران را مشاهده کرد. از طرفی رونمایی خودروهای جدید، حسی متفاوت را در این نمایشگاه القا کرده بود. به‌طوری که احساس می‌شد نمایشگاه کرمان، از نمایشگاه تبریز و اهواز پر‌بارتر بود. در این گزارش به این در نمایشگاه می‌پردازیم.

کرمان‌موتور، در فضایی مجزا
یکی از دو سالن نمایشگاه، به شرکت کرمان‌موتور تعلق داشت. شرکتی که چند سالی است همکاری خود را در بخش خودرو با شرکت‌های جک و لیفان آغاز کرده است. شرکت کرمان‌موتور یکی از کامل‌ترین سبد محصولات خودرویی را در ایران با توجه‌به قیمت و کلاس‌بندی دارد. این شرکت در نمایشگاه کرمان در فضایی وسیع ظاهر شد و با به‌نمایش گذاشتن محصولات فعلی و آینده خود، بازدیدکنندگان را به سمت خود کشاند. این شرکت جک S5 اتوماتیک به‌عنوان جدیدترین محصول خود رونمایی کرد که چندروزی است پیش‌فروش آن با قیمت 88 میلیون تومان آغاز شده است. این خودرو با پشتوانه S5 دنده‌ای می‌تواند فروش خوبی را در ایران تجربه کند. از ویژگی‌های این محصول موتور دو‌لیتری 174 اسب‌بخاری و گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه است. امکاناتی نظیر سنسور پارک‌جلو و عقب، دوربین عقب، صندلی راننده برقی با حافظه، چهار کیسه هوا، سیستم پایداری و شروع حرکت، ترمز پارک برقی، سان‌روف، استارت دکمه‌ای، آینه تاشوی برقی و...باعث شده است S5 اتوماتیک از رقبایی مانند چری تیگو5 و هایما S7 عقب نماند. قرار است این خودرو در سال آینده وارد خیابان‌ها شود. همچنین در کنار S5 اتوماتیک، نسخه قابل‌عرضه لیفان 820 که در کرمان‌موتور مونتاژ شده بود، در بخشی از نمایشگاه، موردتوجه قرار گرفته بود. این خودرو با موتور 4/2 لیتری 158 اسب‌بخاری و گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و امکاناتی نظیر چهار کیسه هوا، مانیتور، دوربین عقب، گرم‌کن راننده، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، کروزکنترل، صندلی راننده برقی و... در این خودروی سدان بزرگ وجود دارد. هنوز قیمت مشخصی برای این خودرو اعلام نشده و قرار است در نمایشگاه اصفهان با اعلام قیمت رونمایی شود. در حال حاضر این خودرو در خط تولید کرمان‌موتور در حال تولید است و احتمالا در محدوده قیمت 80 میلیون تومان عرضه می‌شود.

کارمانیا با S6 دامپینگ می کند
شرکت کارمانیا، واردکننده و مونتاژکننده محصولات BYD چین در ایران، در ششمین دوره نمایشگاه خودروی کرمان، از اولین محصول خود در ایران رونمایی کرد. این خودرو که در کلاس کراس‌اورها قرار دارد، روی اتاق لکسوس RX نسل دوم طراحی شده و با دیفراسیل جلو به بازار جهانی راه پیدا کرده است. شاسی‌بلند جدید چینی در ایران که S6 نام دارد، با همین اتاق و نسخه فیس‌لیفت در بازار چین برای سال 2015 بیش از 125 هزار دستگاه فروش داشته که نشانه موفقیت این خودرو است. S6 با موتور 4/2 لیتری چهارسیلندر 160 اسب‌بخاری عرضه می‌شود و گیربکس دوکلاچه شش سرعته دارد. شش کیسه هوا، تهویه دوگانه اتوماتیک، دوربین عقب و زیر‌آینه شاگرد، استارتر، صندلی برقی راننده، کروزکنترل، مانیتور با 9 بلندگو، سنسور پارک جلو و عقب، دی‌لایت و... باعث شده تا BYD S6 یک سروگردن از رقبایی مثل چری تیگو5 بالاتر باشد. به‌غیر از امکانات سطح بالا، کیفیت این خودرو است که در نگاه اول هر کسی را جذب خود می‌کند. شرکت کارمانیا قیمت این خودرو را 92 میلیون تومان اعلام کرده است که می‌توان قیمت‌گذاری آن را نوعی دامپینگ اعلام کرد. قرار است سری اول این خودرو در مرداد 1395 به بازار عرضه شود. در شماره قبل روزنامه «دنیای خودرو»، اولین تست و بررسی کامل این خودرو در شهر کرمان منتشر شد.

راین با محصولی جدید
خودروسازان راین که سال‌ها به مونتاژ خودروهای باکیفیت در ایران مشهور بودند، چند سالی است که با برندهای چینی کار می‌کنند. این خودروساز مدتی است نسخه فیس‌لیفت و اتوماتیک AMT گریت‌وال ولیکس C30 را مونتاژ می‌کند و خودروی راین V5 را که همان FAW V5 است روی خط مونتاژ آورده و به بازار با قیمت زیر 40 میلیون تومان عرضه کرده است. شرکت راین در ششمین دوره نمایشگاه خودرو کرمان، از محصول کراس‌اور جدید با نام راین D60 رونمایی کرد. این خودرو که همانFAW D60 است با موتور 5/1 لیتری 104 اسب‌بخاری و گیربکس پنج دنده دستی عرضه می‌کند. از ویژگی‌های این خودرو مجهز بودن به فرمان برقی و استارت دکمه‌ای است که نظرها را در شب رونمایی به‌خود جلب کرد. قرار است این خودرو از خرداد 1395 روی خط تولید خودروسازان راین برود. قیمت دقیقی برای این محصول اعلام نشده است. ولی به احتمال قوی قیمت D60 زیر 55 میلیون تومان بوده است و از نظر قیمتی با لیفان X50 رقابت می‌کند.

هوندا «اودیسه» این بار با گلرنگ خودرو
اولین حضور هوندا با گلرنگ‌خودرو در نمایشگاه کرمان امسال میسر شد. این شرکت در فضایی مناسب برخی محصولات هوندا را گرد هم آورده بود تا بازدیدکنندگان کرمانی با این محصول ژاپنی بیشتر آشنا شوند. در این خودرو نسخه فیس‌لیفت شده هوندا آکورد وCR-V وجود داشت و در بخشی دیگر هوندا سیویک سفید نظرها به سمت خود می‌کشاند. شرکت گلرنگ‌خودرو در این دوره نمایشگاه خودرویی دیگر از هوندا را به بازار ایران معرفی کرد. ادیسه که یک ون خانوادگی محسوب می‌شود با اتاقی لوکس و باکیفیت قرار است به بازار ایران راه پیدا کند. بدیهی است با عرضه این خودرو و با توجه به شرایط فنی، ادیسه مورد استقبال بسیاری از سفردوستان و شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

ژاپنی ها در کنار چینی ها!
نماینده آرین‌موتور در کرمان، فضایی را در نمایشگاه به خود اختصاص داده بود تا محصولات در حال عرضه این شرکت را به نمایش بگذارد. بدون‌شک میتسوبیشی اوتلندر 2016 یکی از جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه بود. با توجه به بودن همزمان نسخه 2015 و 2016 اوتلندر، بازدیدکنندگان تفاوت ظاهری این خودروها را از نزدیک می‌دیدند و بیشتر به سمت نسخه 2016 گرایش پیدا می‌کردند. رنگ سفید این خودرو در گوشه‌ای از نمایشگاه باعث شده است افراد زیادی به سمت این غرفه کشیده شوند.

حضور همیشگی مدیران خودرو
شرکت مدیران‌خودرو هم مثل هربار در نمایشگاه‌های خودرو حضوری فعال دارند. این شرکت با عرضه محصولات جدید در نمایشگاه توانست نظرهای زیادی را سمت خود بکشاند. تیگو5 و چری 110S از جمله خودروهای جدیدی بود که در غرفه مدیران‌خودرو حضور داشت. با‌توجه به اینکه محصولات این شرکت در استان کرمان مونتاژ می‌شوند، استقبال خوبی را از این خودروها در این شهر و استان شاهد بودیم.


منبع: دنیای خودرو


ویدیو مرتبط :
نبینی از دستت رفته پسته چینی درکالیفرنیا