فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



لیلا حاتمی: دنبال متفاوت بودن نیستم


خبرگزاری ایسنا: لیلا حاتمی گفت: با وجود اینکه بازی در نقش‌های متفاوت جذاب و اعتبار آور است به دنبال متفاوت بودن نیستم.

در نشست فیلم «من» به کارگردانی سهیل بیرقی که 17 بهمن ماه در سالن «سعدی» کاخ جشنواره برگزار شد‌، برخی از عوامل فیلم حضور داشتند و از فیلم خود سخن گفتند.

لیلا حاتمی بازیگر اصلی فیلم «من» درباره ایفای نقش متفاوت خود در «من» با اشاره به اینکه سهیل بیرقی را از سال‌ها قبل و در زمان ساخت فیلم «هر شب تنهایی» رسول صدرعاملی می‌شناخته‌ است،‌ گفت: به دنبال متفاوت بودن نیستم و به آن فکر نمی‌کنم و وقتی پیشنهاد بازی در این فیلم از طرف سهیل بیرقی به من داده شد، به او گفتم که این نقش اصلا به من نمی‌آید و حتی از نظر فیزیکی هم به من نمی‌خورد اما پس از اصرار او خواستم دیالوگ‌ها را به گونه‌ای درست کند تا رول مرا جلو ببرد.

او با اشاره به اینکه به دلیل اینکه شبانه روز در یک فیلم دیگری مشغول بازی است نتوانسته فیلم «من» را در جشنواره تماشا کند‌، ادامه داد: آنچه از فیلمنامه فهمیدم و برایم جالب بود‌، این بود که «من» یک فرم کلاسیک قدیمی دارد که در سطح اتفاق می‌افتد و لکنت دارد. برایم جالب بود که یک فیلم سینمایی مثل سی چهل سال قبل می‌بینیم و این خاصیت سینما است که آدمی همیشه مدل‌های اصیل را می‌پسندد به همین دلیل فرم داشتن و سینما بودن فیلم «من» برایم جالب بود.

او همچنین درباره بازی بهنوش بختیاری گفت: از بازی خانم بختیاری شگفت‌زده شدم و همکاری خوبی را در این فیلم با یکدیگر داشتیم.

لیلا حاتمی: دنبال متفاوت بودن نیستمسهیل بیرقی کارگردان جوان این فیلم هم که اولین تجربه‌ی سینمایی خود را با فیلم «من» پشت سر گذاشته است، با ابراز رضایت از نمایش فیلم خود در کاخ جشنواره گفت: برخلاف بعضی دیگر از همکاران که از صدای سالن نمایش فیلم ناراضی بودند، من به شدت از آن راضی بودم و از صدابردار فیلمم هم تشکر می‌کند

او درباره دعوت از بهنوش بختیاری برای بازی در فیلم «من» بیان کرد:همیشه مخاطب کارهایم خانم بختیاری بودند و حتی کمدی‌هایی که خیلی‌ها دوست نداشتند می‌دیدم وشاد می شدم.

او افزود: یکی از مشخصه‌های بازیگر باید این باشد که خاصیت سرگرم کنندگی و جذابیت داشته باشد و زمان انتخاب بازیگر برای این نقش فکر کردم، دورترین کسی که به این نقش ممکن است بیاید‌، بهنوش بختیاری است.

بیرقی همچنین اضافه کرد: جای خالی جایزه سیمرغ را برای بهترین فیلم‌نامه در بخش «نگاه نو» احساس می‌کنم.

بهنوش بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه همیشه در کارهای طنز بازی کرده بودم و آرزو داشتم در فیلم‌های تفکری هم بازی کنم‌، گفت: بازی در این فیلم برایم سخت بود و از بازی در کنار لیلا حاتمی هم می‌ترسیدم اما وقتی کار شروع شد حس خوبی داشتم و بسیار لذت بردم.

وی همچنین برای اینکه فیلمی عالی و قدرتمند ساخته شده خدا را شکر کرد و با معذرت خواهی از دیگر فیلمسازان حاضر در جشنواره گفت: احساس می‌کنم این کار یک سر و گردن از سینمای ایران بالاتر است و البته تاکید می‌کنم این نظر شخصی من است.

این بازیگر ادامه داد: سی سال است که در عرصه بازیگری کار می‌کنم و همیشه با خودم فکر می‌کردم که چرا آن اتفاقی که می‌خواهم نمی‌افتد، چون دوست نداشتم برچسب کمدی همیشه رویم بماند اگرچه انجام کار کمدی مخصوصا در جامعه ما بسیار سخت است.

بختیاری با اشاره به حرکات مخصوص به خود که بیش از 15 سال است در صورت و بیان خود بازی کرده است گفت: اینجا به شدت تحت کنترل بودم و مجبور شدم تمام این حرکات را حذف کنم، در حالی که همیشه به من گفته می‌شد هر کاری می‌خواهم می‌توانم بکنم.

سعید خانی یکی از تهیه کنندگان این فیلم نیز که به همراه سعید سعدی این فیلم را تولید کرده است،‌ خاطر نشان کرد: ساخت فیلم من یک کار تیمی بود و اگر آقای کاهانی نبود شاید ساخته نمی‌شد.

او افزود: این فیلم به دور از هر شعاری توسط بخش خصوصی ساخته شده است . البته گاهی پیش آمده که طرف می‌گوید فیلمش را به «ب.ز» داده و آن را بخش خصوصی می‌داند، اما فیلم ما واقعا توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

شیما منفرد تدوین گر این فیلم نیز از منتقدان خواست به دور از هر برچسب زدن‌، آدم‌ها و فیلم را قضاوت کنند.

همچنین در این نشست منتقد جلسه که گویا از صحبت‌های ابراهیم حاتمی کیا در نشست قبلی درباره منتقدان ناراحت شده بود‌، با عذرخواهی از عوامل فیلم «من» نکته‌ای را در این‌باره مطرح کرد.

خدایار قاقانی که به عنوان منتقد در این نشست حضور داشت، پیش از شروع سخنان خود درباره نقد فیلم به صحبت‌های مطرح شده در نشست خبری قبلی که به فیلم «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا اختصاص داشت‌، اشاره و اظهار کرد: فیلم مریض، منتقد مریض تولید می‌کند. فیلم بد، منتقد بد تولید می‌کند و فیلم سفارشی هم منتقد سفارشی تولید می‌کند. یادمان نمی‌رود در سینما «استقلال» آقای کارگردان پشت کرد به نهادی که به او سفارش داده بود و راش‌هایش را روی میز ریخت و دست به دامن منتقدان شد تا او و فیلمش را نجات دهد و این منتقدان بودند که این کار را انجام دادند.


ویدیو مرتبط :
لیلا حاتمی- دوران کودکی (12سالگی) لیلا حاتمی و لیلی رشیدی