بیوگرافی ایندیا مهدوی / طراح ایرانی- مصری -آکا


1395/02/05

سایت خانواده ،مشاور خانوادهمدل لباس ،مدل لباس زنانه ،مدل کیف ،مدل کفش

,بیوگرافی ایندیا مهدوی,طراح ایرانی- مصری,بیوگرافی کامل ایندیا مهدوی,[categoriy]

بیوگرافی ایندیا مهدوی / طراح ایرانی- مصری -آکابیوگرافی ایندیا مهدوی,طراح ایرانی- مصری,بیوگرافی کامل ایندیا مهدوی,زندگینامه ایندیا مهدوی,طرح های ایندیا مهدوی,ایده های ایندیا مهدوی در طراحی,طراحی دکوراسیون

آکاایران: بیوگرافی ایندیا مهدوی / طراح ایرانی

,بیوگرافی ایندیا مهدوی,طراح ایرانی- مصری,بیوگرافی کامل ایندیا مهدوی,[categoriy]

ایندیا مهدوی، طراح و دکوراتور ایرانی-مصری که خود را یک ایرانی-انگلیسی می داند که در فرانسه زندگی می کند، طراحی است که شاید برخی از شما حتی نام او را نشنیده باشید.  غرور ایرانی، زیبایی شناسی فرانسوی و شوخ طبعی و نرمش مصری در آثار و منش این هنرمنمد معمار موج می‎زند. آثار ایندیا مهدوی بر اساس تخیل و گمان پایه گذاری شده اند و همین امر سبب ایجاد فضاهایی ظریف و روان در آثارش شده است. برخی از آثار طراحی او عبارتند از: دپارتمان la rinascente store در میلان(۲۰۰۶)سالن جان فریدا john frieda در لندن (۲۰۰۶) رستوران dragon-i در هنگ کنگ(۲۰۰۲)apt loung در نیویورک (۲۰۰۰) وهمچنین خانه های شخصی در بیابان های مصر(siwa) و شهرهای سیدنی لندن نیویورک پاریس و اسپانیا.

,بیوگرافی ایندیا مهدوی,طراح ایرانی- مصری,بیوگرافی کامل ایندیا مهدوی,[categoriy]

به گزارش آکاایران: یک محصول بدون ویژگی، همچون اتاقی بی رنگ و یا غذایی بدون طعم است. خوشبختانه، در آثار طراحی ایندیا مهدوی همچون رستوران ها، هتل ها، خانه ها و حتی نمایشگاه ها، همه چیز به گونه ای ست که رنگ و لعاب هنری در همه آنها مشهود است. وی در یکی از مصاحبه های خود بیان کرده است: من روزی سه فیلم مربوط به هنرهای تزئین منزل و طراحی های دکوراسیون لوکس و مدرن تماشا می کنم. به نظر من هرچیزی می تواند مدل لباس ،مدل لباس زنانه ،مدل کیف ،مدل کفش - الهام بخش افراد باشد. مهدوی که اخیرا نمایشگاهی از عکس های رمانتیک و پویا در دهلی برگزار کرده، می گوید: من از هرچه که در اطرافم دیده ام، عکس گرفته ام. از کتاب، قطعات موسیقی و فیلم گرفته تا حتی اعضای تیم طراحی خودم!
بیشتر کارشناسان طراحی، ایده های طراحی ایندیا را برگرفته از فرهنگ های متفاوت در سراسر دنیا می دانند.  پدر ایندیا، ایرانی و مادر او انگلیسی-مصری تبار است. دوران کودکی وی مدام در حال مسافرت به پاریس، نیویورک و ایران گذشته است. خانم ایندیا مهدوی که بیشتر به «ملکه جوان طراحی» شهرت دارد، در رشته طراحی داخلی از دانشگاه هنرهای تجسمی پاریس فارغ التحصیل شده و مدتی در رشته دکوراسیون منزل با مبلمان در دانشکده پارسونز به فعالیت مشغول بوده است. وی پس از اتمام دوره تحصیلات به مدت ۷ سال در استودیو طراحی «کریستین لیایگر» معمار و طراح داخلی منازل بوده است. به گفته خود ایندیا: «پس از تولد فرزندم، دیدگاه من نسبت به طراحی و معماری به کلی تغییر یافت و تصمیم گرفتم استودیو طراحی خودم را راه اندازی کنم.» در همین دوران بود که او اولین نمونه از تخت خواب های راحتی خود را طراحی کرد.

,بیوگرافی ایندیا مهدوی,طراح ایرانی- مصری,بیوگرافی کامل ایندیا مهدوی,[categoriy]

هریک از آثار طراحی ایندیا، بیانگر یک داستان هستند. کارنامه هنری او شامل فضاهای تجاری، خانه های شخصی، محصولات گران و نوآورانه است. طرح های معماری مربوط به هتل Connaught در لندن، هتل ساحل مونت کارلو در موناکو،  کافی فرانسیس در پاریس و نمایشگاه معروف  Sketch در لندن، باعث شده نام این هنرمند جوان بیش از پیش در عرصه معماری  برجسته تر شود. آنچه تقریبا در تمامی آثار طراحی او مشاهده می شود، روشنایی فراوان و قطعات جالب است. مثلا استفاده از میزهایی با پایه های کوتاه! مهدوی همچنین طراحی مجموعه های متعددی از خانه ای فشن همچون «گورلین و برنادود» را بر عهده داشته است. وی نویسنده کتاب معروف خانه شیک «Home Chic » است. خانم مهدوی، توانسته است استایل های مختلف را با بهره گیری از الگوهای متعدد به زیبایی در هم ادغام کند. وی می گوید: «اگر نقطه کوچکی توجه مرا به خود جلب کند، به عقب باز می گردم و از آن نقطه کوچک نیز عکس می گیرم و زیبایی آن را با سایر عناصر در هم می آمیزم.»
مهدوی، انواع مصالح چوبی، سرامیکی، فلزی و چرمی را با هم ترکیب کرده و محصولی بی نظیر خلق می کند. به گفته او هیچ مصالح خاصی نیست که در هنرش بر مصالح دیگر برتری داشته باشد. همه مصالح در یک رتبه هستند. اما اگر روزی مجبور باشد فقط یکی از اینها را انتخاب کند، قطعا سرامیک را ترجیح خواهد داد.
این طراح ایرانی-مصری معتقد است استفاده از رنگ های متعدد و بافت های گوناگون است که می تواند روح هنری در آثارش ایجاد کند. «من از سبک ها و فنون متفاوتی استفاده می کنم. مثلا از سبک هندی برای تزئین کوسن ها و آثار چوبی استفاده می کنم.» به گفته وی، رنگ های روشن بیانگر سبک هندی هستند. بنابراین چندان تعجب نکنید که چرا در آثار طراحی او رنگ های صورتی در کنار زرد و آبی قرار گرفته اند.

مدآنلاین

مدل لباس ،مدل لباس زنانه ،مدل کیف ،مدل کفش -

برچسب ها : . . . . . .


اشتراک گذاری

گزارش تخلف



ویدیو مرتبط :
آلن پطروسیان طراح و کارآفرین ایرانی