سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شناسایی و حمایت از 52 گونه وحوش و پرندگان در معرض انقراض


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید رضا موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی حوزه حفاظت از حیات وحش در اردبیل اظهار کرد: با ممنوعیت شکار و صید سعی کردیم تا گونه‌های پرندگان و وحوشی که در معرض انقراض هستند مورد حمایت قرار دهیم به طوری که علاوه بر 52 گونه حمایت شده 9 گونه در معرض انقراض را نیز در سال‌های اخیر مورد هدف و برنامه‌های حمایتی قرار دادیم.

وی گفت: بر اساس لیست کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های جانوری و گیاهان وحشی که در معرض خطر انقراض و نابودی هستند آنچه که مورد توجه قرار گرفته است توجه به حمایت و حفاظت از پرندگان و وحوشی است که اغلب در معرض خطر انقراض و نابودی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از شناسایی 197 گونه پستاندار در کشور خبر داد و افزود: حدود 46 گونه از پستانداران در استان اردبیل مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

موسوی تصریح کرد: بر اساس ماده 3 قانون شکار و صید، 7 گونه از پستانداران شناسایی شده استان مورد حمایت قرار گرفته است تا خطر انقراض و نابودی این پستانداران به حداقل برسد.

این مسئول شناسایی 29 گونه خزندگان را نیز از مجموعه 225 گونه خزنده ملی یادآور شد و ادامه داد: تنوع گونه‌های جانوری و گستره تراکنش آنها در عرصه‌های زیستی استان تابع مستقیم از تنوع اکوسیستم‌های موجود است که سعی بر صیانت و حفاظت از آنها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه وضعیت حفاظتی خزندگان، پرندگان و وحوش در استان مطلوب و مناسب است، گفت: از تعداد 180 گونه ماهی شناسایی شده در کشور نیز 19 گونه ماهی در استان اردبیل شناسایی شده است.

موسوی افزود: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری‌های قابل انتقال پرندگان به انسان‌ها در تالاب‌های استان مشاهده نشده و با توجه به در پیش بودن فصل زمستان تلاش بر این است تا مراقبت‌های بیشتر در این حوزه انجام شده و زمینه پایین آوردن خطرات و آسیب‌ها نیز به انجام برسد.

وی مهاجرت گونه‌های مختلف پرندگان از منطقه سیبری را به مناطق گرمسیری مناطق استان یادآور شد و بیان کرد: تلاش جدی بر این است تا در قالب اکیپ‌های نظارتی و مشارکتی با همکاری خود مردم زمینه حفظ و ارتقای سلامتی حیوانات، وحوش و پرندگان فراهم آید.

انتهای پیام/‌62003/ش30


ویدیو مرتبط :
گونه های در معرض انقراض در نورپردازی ساختمانی در NY