سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ یارانه مردم خوردن ندارد


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ یارانه مردم خوردن نداردآخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز دوشنبه به شرح زیر می باشد.

وطن امروز- این روزنامه در گزارشی با عنوان «یارانه مردم خوردن ندارد» به انتقاد مهرداد بذرپاش از سیاست دولت برای حذف سراسری یارانه نقدی پرداخت. بذرپاش با اشاره به درآمدهای دولت حاصل از آزادسازی قیمت‌ها گفت چند سالی است سهم مردم از آزادسازی قیمت‌ها داده نمی‌شود. به گفته بذرپاش، براساس برنامه دولت، تا خردادماه سال آینده یارانه 12 میلیون نفر دیگر قطع خواهد شد.
وقایع التفاقیه- این روزنامه در گزارشی، با تیتر «سید احمد خاتمی: فکر می‌کنید رها می‌کنیم؛ بجنگ تا بجنگیم» سخنان تند احمد خاتمی، یکی از نامزدهای خبرگان رهبری علیه یکی از لیست های انتخاباتی بازنشر کرد.

کیهان- این روزنامه در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری با عنوان «فرمول انتخاب» نوشت: نگاهی - هر چند گذرا- به لیست‌های انتخاباتی، نشان می‌دهد که لیست ائتلاف اصولگرایان می‌تواند پُل قابل اعتمادی برای عبور از عقبه پیش روی باشد. نه به این علت که اصولگرایان یکی از چند طیف حاضر در رقابت‌های انتخاباتی هستند، بلکه صرفا به این دلیل که شعارها و سوابقشان با اصول و مبانی نظام فاصله ندارد و کسانی که در تهیه و تدوین این لیست حاضر بوده‌اند، افراد آزمون داده و در روزهای حادثه، عاری از لغزش بوده‌اند. و دراین‌باره گفتنی‌هایی هست.نویسنده تاکید دارد : با توجه به شرایط و مختصات میدان پیش روی، رأی دادن به تمامی 30 نامزد این لیست ضروری است چرا که حذف هر یک از آنان می‌تواند راه را برای ورود برخی از کسانی که شایسته نیستند هموار کند...امروز جای ایستادگی روی سلیقه‌های خاص نیست و شرایط به گونه‌ای است که توده‌های عظیم وفادار به اسلام و انقلاب باید از سلیقه‌ها و خواسته‌های حداکثری خود- که قابل قبول نیز هست - برای حفظ یک ارزش والاتر و بالاتر صرفنظر کنند.»

شرق- اتکای این جریان (اصلاحات) همیشه به حضور مردم بوده که به اندیشه حضرت امام (ره) باور دارند که «خواست و رای مردم» مقدم بر هر تفکر و جریانی است. اصلاح طلبان معتقدند سرنوشت مردم از طریق صندوق رای و با حضور حداکثری مردم رقم می خورد. هرگاه که مردم با صندوق های رای قهر کرده اند، عقلا به حاشیه رانده شده اند و افراطیون به میدان داری پرداخته اند. این تجربه ای است که مردم چند بار آن را آزموده اند. به نوشته شرق، اکنون نیز نیازمند همان اهتمام مردم برای حضوری دیگر هستیم تا با شکل گیری مجلسی مبتنی بر رویکردهای اصلاحی، بار دیگر ائتلافی مردمی برای نه گفتن به افراطی گری تشکیل دهیم. جریان مقابل سعی دارد تا با حاشیه سازی به اختلاف افکنی پرداخته و مانع از نقش آفرینی مردم شود؛ ولی غافل از آن است که مردم با آگاهی و شعور سیاسی به صحنه می آیند.

جام جم - سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درباره سرنوشت طرح کارت خرید اعتباری کالا گفت: به طور کلی هیچ تقاضایی از سوی بانک های عامل برای این تسهیلات نداشته ایم و کل طرح، منتفی شده است.این اظهارنظر، درست زمانی منتشر شد که با توجه به ایام پایانی سال، بسیاری از متقاضیان و البته فروشندگان لوازم خانگی هنوز منتظر این کارت ها بودند. اما نکته جالب در این زمینه، این است که ظاهرا پیش بینی کارشناسان درباره موقعیت انحصاری خودروسازان در بسته خروج از رکود دولت به واقعیت پیوست و از این طرح، تنها کام خودروسازان شیرین شد تا بتوانند خودروهای انبار شده و بی مشتری خود را بفروشند.
شرق حجت الاسلام «سید احمد خاتمی» با بیان اینکه انگلیس حق دارد علیه خاتمی موضع بگیرد، زیرا خاتمی بیچاره شان کرده است، از دو نامه ای سخن به میان آورد که سفیر انگلیس برای او نوشته است.

شرق- این رورنامه در مطلبی با عنوان « مجلس اصلاح طلبان حامی فساد و تحریم نیست،» نوشت: سیدمحمدرضا خاتمی، با بیان اینکه اصلاح طلبان می خواهند مجلسی را تشکیل بدهند که حامی قانون شکنی، فساد، جنگ و تحریم نباشد، گفت: متأسفانه اصولگرایان در شرایط کنونی امید هایشان به دوپینگ هایی است که به آنها می رسد، اما اثرات این دوپینگ ها کوتاه مدت است نه بلندمدت.

آرمان – این روزنامه در مطلبی با عنوان «سامانه ای برای جلوگیری از فسادهای احتمالی » از راه اندازی سامانه جامع مدیریت اطلاعات موقوفات کشور از سوی سازمان اوقاف خبر داد و نوشت: در این سامانه مبلغ اجاره بهای تمامی رقبات اعم از تجاری و مسکونی به روزرسانی شده و در قالب انعقاد سند اجاره تنظیم و در سامانه جامع به ثبت رسیده است .

آرمان - این روزنامه با انتخاب عنوان «لیست اعتدال در دو برگه!،» نوشت: لیست «یاران اعتدال» برای انتخابات مجلس خبرگان، متشکل از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری با سرلیستی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برای انتخابات خبرگان و سرلیستی عارف برای انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد. لیستی که با سرلیستی روحانی منتشر شد همان لیستی است که هاشمی در سرلیست آن قرار دارد اما این نه تنها به معنای اختلاف نیست بلکه روشی برای آگاهی بیشتر جامعه و تکذیب ادعاهایی مبنی بر اختلاف میان بزرگان است.

آرمان - فائزه هاشمی گفت: خسارات دولت قبل بیشتر از دوران جنگ بود.

ابتکار- این روزنامه در مطلبی باعنوان « محور وعده های انتخاباتی زیر گرد و خاک» نوشت: گرد و غبار دست از سر خوزستان بر نمی دارد. چهره خوزستان سال هاست که غبار آلود است و کسی پیدا نمی شود که دستمالی بردارد و غبار را از روی خوزستان پاک کند. خوزستان زیر باران ریزگردها و شعارهای تبلیغاتی که تنش را زخم کرده اند چهره در هم می کشد.

جوان - این روزنامه با انتشار عنوان 2 ساعت تحقیر کافی است!، آورد: دو ساعت توقف ایرباس 350 فرانسه در فرودگاه مهرآباد، فقط یک مدل از تبلیغات تحقیرکننده جهان سومی هاست که فرنگی ها متخصص آن هستند. عده ای از مدیران و کارمندان ایرانی در این دو ساعت فرصت می یابند تا کنار طیاره فرانسوی که در مسیر سنگاپور به اروپا لختی در مهرآباد به زمین می نشیند، عکس یادگاری بگیرند. رسانه ها و شبکه های اجتماعی واکنش سنگینی به این تحقیر نشان می دهند و می نویسند: «این ماهواره ایرانی سال 87 بود که کنار آن عکس گرفتند یا کاوشگر ایرانی سال 91 که به فضا رفت یا دستاوردهای هسته ای؟!»

جوان- این روزنامه در مطلبی باعنوان « پورسانت هزار میلیاردی دلالان قراردادهای محرمانه، »نوشت: عده ای دلال مشکوک از طرف دولت با طرف های خارجی در ارتباط هستند که اینها فقط از یک قرارداد 30 میلیارد دلاری، حدود هزار میلیارد تومان پورسانت می گیرند. اینها گفته های محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس است که اگر این صحبت ها را در کنار سخنان دکتر علیرضا زاکانی در نشست خبری چند روز پیشش بگذاریم نقش آقازاده ها ی متصل به دولت در خریدهای محرمانه و دریافت پورسانت ها را بیشتر در می یابیم. هر چه محیط اقتصادی شفاف باشد بدیهی است که این شفافیت منجر به جلوگیری از فساد و ممانعت از ایجاد رانت می شود. اما ظاهراً سناریوی خرید های محرمانه از اردیبهشت امسال کلید خورده و در این میان رفت و برگشت های مختلفی در آن وجود داشته است.

جوان- این روزنامه در مطلبی با عنوان «هویت گنگ اصلاح طلبی در سایه اصالت قدرت، » نوشت: از مدتی که فعالیت های غیررسمی انتخابات آغاز شده است تا کنون هیچ برنامه مشخص و مدونی از سوی نامزدهای انتخاباتی اعتدال-اصلاحات به افکار عمومی معرفی نشده چراکه رهبران ارشد اصلاح طلبان و مدیران ارشد انتخاباتی اعتدال و اعضای حزب اعتدال و توسعه برنامه مشخصی به جامعه ارائه نداده اند. نویسنده معتقد است:فقدان هویت اصلاح طلبی که ریشه در مفاهیم و اندیشه های رهبران و تئوریسین های این جناح دارد در انتخابات اخیر به اوج خود رسیده و گویای این نکته است که از اصلاح طلبی چیزی جز یک تابوت باقی نمانده است.

ایران – این روزنامه در گزارشی با عنوان «شاید این اتاقک آهنی، شما را ته چاه ببرد!» نوشت: مسلم بیات، مدیر کل اداره استاندارد استان تهران، تعداد آسانسورهای استاندارد دستگاه‌های دولتی و عمومی تهران را تنها 2 درصد اعلام می‌کند .هم چنین محمدرضا زهره‌وندی، رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی ایران گفت: «عموماً آسانسورهایی که در مجموعه‌های دولتی نصب شده‌اند، قدیمی هستند و زمانی که به نصب آنها اقدام شده، دریافت استاندارد الزامی نبوده و بازدیدی هم از این آسانسورها صورت نمی‌گرفته است. وی گفت: «متأسفانه نه سه سال یک بار، نه سالی یک بار، بلکه اصلاً بازدید ادواری از آسانسورها صورت نمی‌گیرد و دلیل حوادث آسانسور هم همین است.

جمهوری اسلامی - پس از بالا گرفتن اعتراضات به برخوردهای خشن برخی مأموران شهرداری تهران، این‌بار یک فرد معترض که به شهرداری سرعین در استان اردبیل مراجعه کرده بود، توسط سه تن از مهندسان شهرداری مورد ضرب و شتم قرار گرفت.از اردبیل خبر می‌رسد بر اثر درگیری در شهرداری شهر توریستی سرعین یک نفر راهی بیمارستان شد.

شرق – این روزنامه در مطلبی باعنوان « گاف‌های اقتصادی حامیان احمدی‌نژاد »نوشت:عملکرد دولت‌های نهم و دهم و مجالس اصولگرا را در حوزه اقتصادی می‌توان به نگاه غیرکارشناسی آنها و در قالب اجرای اقتصاد رفاقتی خلاصه کرد.در فضایی‌ که خطاهای دولت احمدی‌نژاد با وجودی ‌که ادعای اجرای عدالت را داشت، به صورت معکوس درآمدهای کشور را روانه جیب دوستان و آشنایان می‌کرد، مجالس هشتم و نهم بر خطاهای این دولت چشم پوشیدند. علت آن نیز ادامه فعالیت یک دولت اصولگرا در دوره دوم و جلوگیری از روی‌کارآمدن دولتی با نگاه سیاسی متفاوت بود.

دنیای اقتصاد – این روزنامه در مطلبی با عنوان « شام آخر خودروسازان چینی در ایران! »نوشت: در شرایطی که هم خودروسازان دولتی و هم خصوصی، این روزها مشغول مذاکره با خارجی‌ها برای همکاری مشترک بوده و اگر به توافق نهایی برسند، طبعا برای تولید محصولات جدید، نیاز به ایجاد ظرفیت دارند. با این حساب، چه خودروسازان دولتی و چه بخش خصوصی، هر دو مجبورند به سمت ظرفیت‌سازی برای پذیرایی از محصولات جدید بروند و در این شرایط، به‌نظر می‌رسد چینی‌ها گزینه اول (برای خروج از خطوط تولید) باشند.

کیهان-این روزنامه در مطلبی با عنوان « لیست مدعیان اصلاحات برای خبرگان متلاشی شد » از اعلام برائت علما از حمایت انگلیس خبر داد و نوشت: به دنبال انتشار لیستی از سوی جریان حامی اصلاحات و اعتدال برای انتخابات خبرگان و حمایت انگلیس از این لیست تعدادی از شخصیت‌های مطرح این لیست ضمن اعلام برائت از حمایت روباه پیر تاکید کردند بدون اطلاع آنان نامشان در لیست قرار گرفته است.

کیهان - رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان می‌گوید، صلاح نیست نام 4 نماینده دولت را که در ائتلاف کار کردند اعلام کند.محمدرضا عارف درباره حضور اعتدالیون و (شبه) اصولگرایان در لیست ائتلافی اصلاح‌طلبان می‌گوید: جمع‌بندی ما این شد که اگر این افراد، نمایندگان جریان اعتدال هستند باید حضور آنها را در لیست بپذیریم؛ اگرچه ممکن است عقبه اصولگرایی هم داشته باشند.
کیهان - از ابتدای دولت یازدهم فعالیت همزمان نعمت‌زاده وزیر صنعت در دولت و بخش خصوصی خبرساز شد. نعمت‌زاده که بیش از 18 شرکت بزرگ و عمدتاً پتروشیمی را راهبری می‌کند، حاضر به انصراف از فعالیت‌های بخش خصوصی خود نیست.نعمت‌زاده مدعی است از بعضی بنگاهها انصراف داده که البته این موضوع در روزنامه رسمی منتشر نشده است. سحر نعمت‌زاده فعلاً ساکن امارات هم به پدر کمک می‌کند. برخی از بنگاه‌ها را دو دخترش هدایت می‌کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
گزیده صحبت های رییس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات