سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



نباید به خدمات فیزیوتراپی نگاه سنتی داشت


نباید به خدمات فیزیوتراپی نگاه سنتی داشتباشگاه خبرنگاران/ انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی گفت: خدمات توانبخشی از ضرورت‌های نظام سلامت است و در این راستا فیزیوتراپیست ها هم استحقاق حضور در خدمات پیشگیرانه و همچنین درمکانسم های اولیه درمان را دارند که این مهم در سایه استراتژی رشد علمی و مهارتی و با ایجاد یک نگاه منطقی محقق می شود.
وی ضمن اظهار خرسندی از حضور فعالانه و عالمانه فیزیوتراپیست های کشور گفت: فیزیوتراپیست ها با برخی از مشکلات مواجهند که یکی از این مسائل به تعرفه ها بر می‌گردد، تا قبل از سال 82 کتابچه ای از سوی وزارت بهداشت و با استقرار شورای عالی بیمه در وزارت بهداشت منتشر می شد که خدمات توانبخشی در آن لحاظ شده بود، به عنوان مثال همانند ویزیت یک پزشک عمومی به کارشناس فیزیوتراپی حق ویزیت داده می شد اما در حال حاضر باید بدانیم این نگاه یک نگاه کارشناسانه و علمی نیست و ما پیشنهاد می دهیم که از این متدولوژی دست برداریم و خدمات فیزیوتراپی را با کمک انجمن احیا کنیم.
وی در ادامه گفت: نبود انسجام وحدت در قرار دادها،نوع قراردادها ،تاخیر در مطالبات فیزیوتراپیست ها توسط سازمان های بیمه گر از چالش های فیزیوتراپیست های کشور است که در بحث قرارداد بستن با فیزیوتراپیست ها بیمه ها هم سلیقه های مختلفی دارند.بیمه ها از پروتکل خاص خود پیروی می کنند که امیدواریم همگی همگام و برای ارتقا خدمت به جامعه و نظام سلامت گام بردارند.
وی با اشاره به اهمیت نقش فیزیوتراپی در دنیای امروز خاطرنشان کرد: فیزیوتراپی با نگاه پیشگیرانه جایگاه خاص خود را پیدا می کند و امیدواریم با توجه به ضرورت هایی که در ایجاد و توسعه کلینیک های تخصصی فیزیوتراپی داریم همکاران ستادی وزارت بهداشت نیز در رسیدن به این مهم همکاری لازم را داشته باشند.





منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
فیزیوتراپی بیماران بستری، فیزیوتراپی درآی سی یوicu -پارت دوم