انتشار تصاویر شخصی در تلگرام توسط همکلاسی ها


رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری افرادی که شهروند همدانی را اغفال و وی را مجبور به ارسال تصاویر شخصیش کرده بودند خبر داد.

سرهنگ اکبر امینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک خانم جوان با مراجعه به پلیس فتا از انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی خبر داد که رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: پلیس در ادامه تحقیقات دریافت فردی از طرف دوستان شاکیه به وی معرفی که قصد ازدواج با او را دارد و پس از برقرای رابطه عاطفی برای آشنایی بیشتر از وی تقاضای تصاویر شخصی کرده است.

وی افزود: شاکیه پس از ارسال تصاویر شخصی خود تهدید می شود که اگر تصاویر و فیلمهای نامعقولی از خود ارسال نکند تصاویر قبلی وی در فضای مجازی منتشر می شود.

وی گفت: پس از انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد پس از گذشت مدتی تصاویر شاکیه برای برادرش ارسال شده و الفاظ رکیکی به وی نسبت داده می شود.

رئیس پلیس فتا همدان افزود: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهمان که همکلاسی های شاکیه بودند شناسایی و دستگیر شدند و دستگاه های دیجیتال آنها نیز ضبط شد.

سرهنگ امینی افزود: پس از بررسی دستگاه های دیجیتال، ارتکاب جرم متهاین برای پلیس اثبات شد و آنها پس از رویاروی با مدارک و مستندات رایانه ای به بزه انتسابی اقرار کردند.

وی بیان کرد: متهمان ضمن ابراز ندامت و پشیمانی از این عمل ناصحیح، انگیزه خود را شوخی با همکلاسی خود و این عمل را اقدامی کودکانه عنوان کردند.

رئیس پلیس فتا همدان توصیه کرد: کاربران باید بدانند که هویت افراد در فضای مجازی مجهول است و تنها به واسطه صحبتهای کاربران اینترنتی نباید به آنها اعتماد کرد.

سرهنگ امینی تاکید کرد: شهروندان تصاویر شخصی خود را در فضای مجازی برای هیچ کسی ارسال نکنند که این امر تبعات جبران ناپذیری را به همراه دارد.


ویدیو مرتبط :
انتشار کانال رسمی (kiarash(MARVEL COMICS در تلگرام