«ایوبی»: توزیع مستندهای کوتاه تصویری در شبکه نمایش خانگی


«ایوبی»: توزیع مستندهای کوتاه تصویری در شبکه نمایش خانگی

تسنیم/ رئیس سازمان سینمایی از تصویب عرضه آثار مستند کوتاه تصویری در شبکه نمایش خانگی خبر داد.
مهرداد کاظمی مستندساز سینما درباره دیدار روز یکشنبه با حجت‌الله ایوبی ریاست محترم سازمان سینمایی با گروهی از مستندسازان گفت: این دیدار دارای ویژگیهای بسیار ارزنده و مفیدی بود و نشان داد که توجه ایشان به تولید فیلمهای مستند در زمینه آسیب‌های اجتماعی از حیاتی‌ترین مسائلِ زیرساختی جامعه است.
وی افزود: ایوبی معتقد است که هر مستند می‌تواند به عنوان سندی ارزشمند و پژوهشی دقیق در حیط جامعه‌شناسی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلقّی شود.

کاظمی گفت: در این جلسه تحلیل و بررسی آثار فیلمهای مستند و کوتاه در شکل گیری فضای فرهنگی جامعه و کمک به قشر آسیب پذیر در برابر آسیب‌های اجتماعی از طریق نمایش فیلم‌های مستند و کوتاه مورد گفتگو قرار گرفت و ایوبی دیدگاه‌های خود را پیرامون تولید فیلم‌های کوتاه و مستند را مثبت ارزیابی کردند و در ادامه همراهی و همکاری سازمان سینمایی با تولید این آثار را با گروه مستند سازان آزاد را اعلام کردند.

کارگردان مستند «بهمن» گفت: جایگاه سینمای مستند ایران در طول حدود 2 سالی که از مدیریت حجت‌الله ایوبی بر فضای سینمای ایران می‌گذرد به تکامل و جایگاه پیشرفته‌ای قدم گذاشته است که این امر هم با توجه به عملکرد خوب مدیران سینمایی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اتفاق افتاده است. وظیفه ما فیلمسازان این است که در این فضای باز، ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را به معرض دید مخاطبان داخلی و خارجی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: گروه مستند سازان آزاد در رابطه با موضوع آسیب‌های اجتماعی 3 مجموعه مستند با عناوین «شوکران»، «چراغ‌ها هنوز سبز نشده‌اند» و «کافه مروارید» را در دست ساخت دارد که موضوعات اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی پنهان طلاق در جامعه و اعتیاد فرهنگی را در یک مسیر هدف دار فرهنگ سازی شده بصورت سه گانه و در 100 قسمت و 300 آیتم کوتاه تصویری دنبال می‌کند و این اولین مجموعه سنگین آموزشی در تولید مجموعه فیلم‌های مستندی است که به زیرساخت‌های فرهنگی و فرهنگ سازی توجه خاص و ویژه می‌شود. این 3 مجموعه قصد دارد تا با نگاهی گسترده و همه جانبه به تمام زوایای مسایل فرهنگ و فرهنگ‌سازی بپردازد و چرایی کاستی‌ها و معایب آن را کنکاش کند و چگونگی حلِّ مشکل و برخورد با آن را نیز به مخاطب ایرانی آموزش دهد.

کارگردان مستند «شطرنج بازیگران سیاسی» گفت: در این دیدار موضوع تولید آیتم‌های کوتاه تصویری مجموعه «شوکران» جهت پخش از سینماهای ایران و شبکه نمایش خانگی که در سال گذشته از طرف اینجانب پیشنهاد شده بود مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و ایوبی ضمن ابراز خرسندی از این طرح اظهار کرد این طرح با جلساتی که با مدیران سینمایی داشته‌ است مورد تصویب قرار گرفت و ما شما را بعنوان تهیه کننده و کارگردان این طرح به دبیر کل ستاد مبارزه مواد مخدر ریاست جمهوری معرفی نمودیم و آمادگی همراهی و همکاری در زمینه تولید این آیتم‌ها و پخش آن در سینما و شبکه نمایش خانگی را داریم.

وی اظهار داشت: در این جلسه نگاهی کوتاه به تولید آثار مستند گروه مستندسازان آزاد که بازتاب داخلی و خارجی داشته است اشاراتی شد و ضمن معرفی تولید چند مستند در حالت ساخت اعم از «تریبون دهم»، «شطرنج بازیگران سیاسی»، «خیابان 204»، «آسمان آبی پروانه‌ها 2» و... شد و ایوبی ضمن ابراز خرسندی، حرکت فیلمسازان جوان و مستعد و دلسوز ایران را جهت به تصویر کشاندن اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر آرمانهای مقام معظم رهبری را خواستار شدند و ضمن تقدیر از اینجانب و تیم گروه مستند سازان آزاد، هر گونه حمایت و همکاری سازمان سینمایی را در تولید آثاری که بتواند فرهنگ سازی ریشه‌ای در فرهنگ ایران اسلامی به خصوص در زمینه آسیب‌های اجتماعی را در کشور داشته باشد را اعلام کردند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آنونس سریال شهرزاد شبکه نمایش خانگی