سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روایت دوچرخه‌سواران ایرانی که ۶۸ کشور را با پیام صلح و حفاظت از طبیعت رکاب زده‌اند


روایت دوچرخه‌سواران ایرانی که ۶۸ کشور را با پیام صلح و حفاظت از طبیعت رکاب زده‌اندمهر/ دوچرخه‌سواران ایرانی که ۶۸ کشور را با پیام صلح و حفاظت از طبیعت رکاب زده‌اند راهی سفر تازه‌ای هستند تا در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک نهال زیتون بکارند.

عبدالله مصباح و کرامت عزیز‌زاده که تاکنون در ۶۸ کشور جهان رکاب زده‌اند، سفیران صلح و دوست‌داران طبیعت با شعار «حفاظت از محیط زیست و زندگی سالم، شهر پاک برای همگان در سراسر جهان» هستند که این پیام جهانی را با کاشت ۲۰۱۰ نهال زیتون نماد صلح به گوش جهانیان می‌رسانند.

از افغانستان تا نیویورک

عبدالله مصباح که سرهنگ بازنشسته نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است و ۶۲ سال دارد، درباره پیشینه این سفر چند هزار کیلومتری به خبرنگار مهر می‌گوید: سفرمان را از سال ۱۳۸۱ آغاز کردیم و تلاش کردیم که در آغاز، ایرانگردان خوبی باشیم. سفرمان را با حمایت از کودکان سرطانی، بدسرپرست و بی‌سرپرست همراه کردیم و حمایت از خلیج فارس و آبزیان دریای خزر هم اهداف بعدی رکابزنی ما شد.

وی با بیان این که از سال ۱۳۸۷ به افغانستان، بنگلادش و کشورهای آسیای شرقی رفتیم، اضافه می‌کند: از سال ۲۰۱۰ سفرمان را به کشورهای اروپایی آغاز کردیم و غیر از این که با عنوان سفیران صلح و دوست‌داران طبیعت با شعار «حفاظت از محیط زیست و زندگی سالم، شهر پاک برای همگان در سراسر جهان» رکاب می‌زدیم، کاشت ۲۰۱۰ نهال زیتون به عنوان نماد صلح را آغاز کردیم.

این جانباز جنگ تحمیلی و برادر شهید با بیان این که سال ۱۳۹۳ سفرمان را با کاشت ۱۴ نهال زیتون به نام امام خمینی (ره)‌ مزین کردیم، می‌گوید: یک نهال را با حضور یادگار امام (ره) در مرقد مطهر امام (ره) کاشتیم، ۱۲ نهال در مسیر سفر و نهال چهاردهم را هم روز ۱۴ خردادماه در نوفل لوشاتو کاشتیم.

مصباح در توضیح برنامه‌های آینده این گروه دو نفره به خبرنگار مهر می‌گوید: در دیداری که با آقای دکتر ظریف و با حضور رئیس جمهور داشتیم قرار شد روز ۱۲ اسفندماه و در هفته درختکاری با حضور دکتر روحانی، دکتر ظریف و سایر اعضای هیأت دولت و همچنین سفرای کشورهای عضو ۵+۱ نهالی بکاریم و از آن‌جا راهی سفر به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی شویم و نهال دوم را در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک بکاریم و از آنجا هم به مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ برزیل برویم.

تصویر مردم جهان از ایران را اصلاح کردیم

زمانی که کرامت عزیززاده، همسفر ۴۶ ساله و اهل آستارا، عکس‌های گوناگون سفرشان از داخل ایران گرفته تا آسیای جنوب شرقی و اروپا را نشان می‌دهد، مصباح در پاسخ به این که واکنش کشورهای مختلف هنگام رو به رو شدن با اقدام این تیم دو نفره چه بود، می‌گوید: ما در حد توان خودمان توانستیم تصویری را که استکبار جهانی از کشور ما ساخته بود اصلاح کنیم. در رم در هتلی بودیم و می‌دیدیم که در لابی دانشجویانی از کشور پرو آمده‌اند اما تا ما می‌رسیم این‌ها لابی را ترک می‌کنند. یک بار به سراغشان رفتم و گفتم مشکل شما با ما چیست؟ گفتند شما از طرفداران ملاعمر هستید! من در پاسخ بروشورها و محتوای آموزشی که همراهمان بود را نشانشان دادم و هدف سفرمان را توضیح دادم. شیفته ما شدند، بعدها حتی به ایران آمدند و هنگام بازگشت می‌گفتند حتما به دوستان و آشنایانمان هم می‌گوییم این کشور زیبا را ببینند.

ترکیه به ما گفت با پرچم ما رکاب بزنید پولتان را می‌دهیم

عبدالله مصباح با گلایه از این که مسئولان به اقدام ارزشمندشان بها نمی‌دهند، می‌گوید: ما تاکنون ۵۳ میلیون تومان از جیب خودمان برای این سفر هزینه کرده‌ایم. بسیاری از مسئولان در نشست‌ها و در حضور رسانه‌ها اعلام حمایت می‌کنند اما الان دو سال است که ما فقط برای کاشت نهال در حضور مقامات نامه‌نگاری می‌کنیم.

این برادر شهید و جانباز جنگ تحمیلی با اعلام این که از کشور ترکیه به ما گفتند با پرچم ما سفر کنید تا همه هزینه‌هایتان را بدهیم و از شما پشتیبانی مالی کنیم، می‌گوید: ما فقط و فقط به عشق ملیت خودمان این کار را انجام دادیم. چطور ممکن بود زیر بار چنین کاری برویم اما این نشان می‌دهد که موضوع چقدر برای آن‌ها اهمیت دارد.

وی در پایان می‌گوید: اگر مسئولان امر نگاه کوچکی به ما داشته باشند ما هم انگیزه بیشتری خواهیم داشت. ما به عشق ایران و ایرانی رکاب می‌زنیم و تنها خواهش ما این است که اگر دست ما را نمی‌گیرند پای ما را نگیرند! خانواده ما مشوق ما بودند و مدت‌ها دوری ما را تحمل کردند و همه بار زندگی در نبود ما روی دوششان بود. ای کاش مسئولان هم، کمک حال ما می‌شدند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
دوچرخه سواران ایرانی و کره خر