كشیش عالی رتبه یونانی: افراط گرایان با دین هیچ ارتباطی ندارند


به گزارش ایرنا از آتن ،' لوگستیس اسپریدنوس' متروپل و رهبری صومعه منطقه نفپكتس روز دوشنبه در این دیدار با قلمداد كردن نقش مهم اسلام درایجاد برادری و دوستی بین پیروان ادیان الهی در تمام جوامع، تصریح كرد: افراط گرایان هیچ ارتباطی با دین اسلام و هیچ دین دیگری ندارند زیرا ادیان الهی همگی دوستی، عشق و محبت را آموزش و تعلیم می دهند.
هیات كمیسیون فرهنگی متشكل ازحجت الاسلام' احمد سالك' رئیس كمیسیون،' نصرالله پژمان فر'،' مفید كیایی نژاد'،' سید مرتضی حسینی' و خانم دكتر' لاله افتخاری' به همراه 'رضا عسگری' سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با حضور در صومعه' ستیریوس متامرفوسیس' با رهبر این صومعه و متروپل این منطقه دیدار و با نكوهش افراط گرایایی، ادیان الهی را ، ادیان دوستی و برادری قلمداد كردند.
حجت الاسلام سالك رئیس كمیسیون فرهنگی پارلمان كشورمان با تاكید براینكه دین اسلام دین برادری و محبت است،گفت: دین اسلام دین محبت و خواستار زندگی مسالمت آمیز تمام پیروان ادیان الهی و تمام بشر است.
وی در ادامه افزود: ادیان توحیدی همگی برای احترام به ارزش والای انسان و دور از افراط گرایی تاكید دارند بنابراین وظیفه رهبران دینی برای روشنگری افكار عمومی دراین برهه از زمان ، ازهر زمان دیگری مهمتر و مورد نیاز بیشتر جامعه بشری است.
حجت الاسلام سالك درادامه افزود: با توجه به اینكه گروه های افراط گرا و تروریست تلاش می كنند كه جنایات خود را بنام دین بنویسند و معرفی كنند، بایستی با برگزاری گفتمان های منسجم و همایش ها رهبران ادیان الهی مانع بهره برداری این افراط گرایان از نام مقدس دین شوند.
متروپل و رهبری صومعه نفپكتس كه كتاب' رفع نگرانی واضطراب ازطریق پرداختن به آموزه های الهی' دركارنامه خود دارد نیز با تایید اظهارات حجت الاسلام سالك و پراهمیت خواندن این اظهارات، نیزگفت: من قرآن را مطالعه كرده و بخوبی ازمتن آن مطلع هستم، دین اسلام و تمام ادیان الهی دیگرانسان ها را به داشتن زندگی مسالمت آمیز و برادری دعوت می كند و افراط گرایی كه امروز دامن منطقه وحتی جهان را گرفته محكوم است و هیچ دینی اینگونه اقدامات افراط گرایانی را نمی پذیرد.
رهبر صومعه نفپكتس درادامه افزود: دیدار مسئولان حوزه دین با یكدیگر و ارایه دیدگاههای رحمت بخش الهی به دیگر شهروندان باعث خواهد شد كه افراط گرایی و افراط گرایان كه دست به جنایات فجع در همه جا می زنند، جایی در جامعه بشری نداشته باشند و نتوانند جنایات خود را به نام دین انجام دهند.
درادامه ' رضا عسگری' با اشاره به ضرورت توسعه همكاریهای اساتید حوزه دین برای روشنگری افكار عمومی از تعلیمات عالیه مذاهب توحیدی، دراین دیدار نیز گفت: برای عملی كردن این مساله لازم است كه زمینه برگزاری همایش های اسلام و مسحیت ارتدكس فراهم گردد.
وی در ادامه افزود: رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گذشته با همكاری اساتید و كشیشان یونان اقدام به برگزاری چنین همایشی كه با موفقیت هم مواجه گردیده بودند، كرده بود و پیشنهاد می شود كه برگزاری این همایش ها از سر گرفته شود تا اساتید و اندیشمندان حوزه دین ضمن تبادل نظر، تعلیمات عالیه اسلام وادیان الهی افكارعمومی را از حقایق تعلیمات ادیان الهی آگاه سازند.
این پیشنهاد با استقبال رهبر صومعه مواجه گردد و گفت: این صومعه دارای مراكز مجهز برگزاری همایش است و ما آماده همكاری دراین زمینه هستیم زیرا ادیان الهی دارای مشتركات فراوانی هستند و همگی عشق و محبت را به ما می آموزند.
اروپام**462**شبد ** 1095

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پله های سقوط(سرنوشتت را به افراط گرایان نسپار)