بخش کشاورزی نیازمند نگاهی نو است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امروز در بخش کشاورزی کشور نیازمند نگاه نو و فکر خوب هستیم، زیرا با اندیشه و ابزار قدیمی نمی‌توان پاسخی علمی برای تغییرات شتابان امروزی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، دکتر خسرو شهبازی در جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان اظهار کرد: باید تمام امکانات و پتانسیل‌های پژوهشی و آموزشی برای رفع نیازهای جامعه کشاورزی و اقتصادی کردن تولید در بخش کشاورزی به کار گرفته شود.

رئیس شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه سواد کشاورزان نسل گذشته قابل قیاس با کشاورزان امروز نیست، بر ضرورت دستیابی به سرعت متناسب در پاسخگویی به نیازهای این بخش توسط پژوهشگران و کارشناسان حوزه تحقیقات و آموزش تاکید کرد.

شهبازی افزود: نیاز امروز کشاورزان، دستیابی به آخرین یافته‌ها در سریع ترین زمان است. با توجه به نقش کشاورزی در اقتصاد ملی و تغییرات سریع اقلیمی، این خواسته، منطقی و جزو وظایف است.

شهبازی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری موثر و بهینه از امکانات و پتانسیل‌های موجود برای افزایش اثربخشی دوره‌های آموزشی، خاطرنشان‌ کرد: باید با تشکیل کارگروهی تخصصی نسبت به اندازه گیری اثربخشی دوره‌های آموزشی بر مبنای نیازهای روز کشاورزان و کارشناسان اقدام کرده تا با تکیه بر نتایج بررسی‌ها نسبت به رفع مشکلات و بروزرسانی آموزش‌ها اقدام شود.

حسن خمیس آبادی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه با ارائه گزارشی از وضعیت طرح‌های تحقیقاتی و دوره‌های آموزشی اجرا شده در مجموعه جهاد کشاورزی، خواستار همکاری و هم‌افزایی بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش اثربخشی و کارایی دوره‌های آموزشی شد.

در این نشست طرح پژوهشی ارائه شده از سوی محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی پس از بحث، بررسی و تبادل نظر اعضاء مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کاروان جهیزیه،نو عروسان نیازمند را به خانه بخت راهی کرد