مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



دانشمندان مشهور ترور شد/بازهم داعش!؟


به گزارش شیعه آنلاین ، شب گذشته سوءقصد به «قادرملک‌اف» یکی از شخصیت‌ها و دانشمندان برجسته اسلامی در آسیای مرکزی و مدیر مرکز پژوهشی «دین، حقوق و سیاست» در «بیشکک» ناکام ماند.

به گفته پلیس بیشکک، شب گذشته تقریبا ساعت 18:40 در منطقه 12 بیشکک بعد از توقف یک خودرو، یک فرد ناشناس ضرباتی را با چاقو به گردن و صورت این دانشمند اسلامی وارد آورده است.

به گفته شاهدان عینی، قادر ملک‌اف بعد از مضروب شدن، با فریاد از حاضران کمک خواست و ساکنان محلی با تماس به خدمات اورژانس و پلیس، وی را به بیمارستان چهارم شهر بیشکک رساندند اما ضارب متواری شد.

بر اساس این گزارش، مهاجمان با ذکر تکبیر ، ملک اف را مورد ضرب و شتم قرار داده و وی را مرتد خطاب می‌کرده‌اند.

به گفته مقامات بیمارستان، هم‌اکنون حال وی رضایت‌بخش بوده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد. ضمن آنکه کارکنان نیروهای ویژه و پلیس پایتخت قرقیزستان در حال رسیدگی به این حادثه هستند.

این حادثه در حالی رخ داد که تاکنون بارها این کارشناس مذهبی قرقیزستان از طرف گروههای افراطی از جمله داعش مورد تهدید قرار گرفته بود.

سران گروه تروریستی داعش  تابستان امسال در جلسه‌ای در شهر«رقه» سوریه تصمیم به ترور ملک اف گرفته بودند و احتمالا حادثه دیروز در اجرای همین برنامه بوده است.

قادر ملک‌اف مدیر مرکز تحلیلی «دین، حقوق و سیاست» و یکی از دانشمندان اسلامی معروف در قرقیزستان است که در زمینه مبارزه با ایدئولوژی افراط‌گرایی و تروریستم به شکل فعال مشارکت دارد.

لازم به ذکر است که اخیرا علما و مردم قرقیزستان با تشکیل جلسات و کارگروه هایی در دانشگاه های این کشور به مبارزه با تفکرات تکفیری می پردازند.


ویدیو مرتبط :
نحوه ترور دانشمندان هسته ای+مصاحبه باسرتیم ترور