سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



از احتمال استریم بازی های PC بر روی Xbox One تا خبر جدیدی در مورد بازسازی Resident Evil 2


از احتمال استریم بازی های PC بر روی Xbox One تا خبر جدیدی در مورد بازسازی Resident Evil 2

چندی پیش شرکت کپکام خبر از ساخت نسخه ای دوباره سازی شده از بازی Resident Evil 2 تحت نام Resident Evil 2 Remake داد و به موجب این خبر موجبات شادمانی بسیاری از هواداران قدیمی این بازی را فراهم آورد. اگر چه هنوز هیچ اطلاعات خاصی در مورد این بازی منتشر نشده و در حال حاضر پلتفرم های مقصد آن نیز به طور کامل مشخص نیستند اما کاملاً محتمل به نظر می رسد که حضور بازی Resident Evil 2 Remake حداقل بر روی سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One تقریباً قطعی باشد.

مجله سخت افزار/ چندی پیش شرکت کپکام خبر از ساخت نسخه ای دوباره سازی شده از بازی Resident Evil 2 تحت نام Resident Evil 2 Remake داد و به موجب این خبر موجبات شادمانی بسیاری از هواداران قدیمی این بازی را فراهم آورد. اگر چه هنوز هیچ اطلاعات خاصی در مورد این بازی منتشر نشده و در حال حاضر پلتفرم های مقصد آن نیز به طور کامل مشخص نیستند اما کاملاً محتمل به نظر می رسد که حضور بازی Resident Evil 2 Remake حداقل بر روی سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One تقریباً قطعی باشد. در این میان شاید کاربرانی وجود داشته باشند که نسبت به فرآیند استریم بازی Resident Evil 2 Remake از روی کامپیوتر های شخصی خود به روی کنسول خانگی Xbox One بسیار علاقمند باشند (اصلاً داریم؟!) خبر خوب برای این دسته از گیمر ها (که شاید تعداد شان به اندازه ی تعداد دایناسور های زنده ی حال حاضر جهان باشد!) این است که به احتمال فراوان قابلیت استریم کردن بازی های پلتفرم PC بر روی کنسول خانگی Xbox One به زودی مهیا خواهد شد.

پیش از این و با عرضه شدن رسمی ویندوز 10 برای کامپیوتر های شخصی، شاهد فراهم آوردن امکان استریم بازی های کنسول Xbox One بر روی پلتفرم PC از سوی شرکت مایکرو سافت بودیم. حال به نظر می رسد که اعضای مایکرو سافت قصد دارند تا عکس این امکان را نیز برای گیمر ها فراهم آورند و به دارندگان کنسول Xbox One این اجازه را بدهند تا بازی های محبوب خود را از پلتفرم PC بر روی کنسول خانگی خود استریم نمایند. البته فراهم آوردن امکان استریم بازی های PC بر روی کنسول های خانگی شاید در بدو امر کمی عجیب به نظر برسد. چرا که مسلماً گیمر های فراوانی علاقمند به این نکته هستند که بتوانند بازی های اول شخص کنسولی را بر روی پلتفرم PC استریم نمایند تا توسط ماوس و کی بورد تجربه ای روان تر از بازی محبوب خود داشته باشند و از آن گذشته ساختار گرافیکی نسبتاً بهبود یافته تری را تجربه نمایند.

 اما عکس این فرآیند شاید هوادار چندانی در میان گیمر ها نداشته باشد و در واقع تعداد گیمر هایی که تمایل داشته باشند تا بازی های پلتفرم PC را بر روی کنسول خانگی Xbox One یا PS4 خود استریم نمایند در عمل آن چنان قابل توجه به نظر نمی رسد. با این حال به گفته ی فیل اسپنسر (مدیر بخش اکس باکس مایکرو سافت) فرآیند استریم بازی های PC بر روی کنسول Xbox One بسیار چالش بر انگیز تر از عکس این فرآیند خواهد بود و امر چالش همواره به خودی خود نکته ی خوب و مثبتی به شمار می رود. شاید بتوان این اقدام اعضای شرکت مایکرو سافت را به حساب برنامه های مفصل آن ها برای یکپارچه سازی هر چه بیشتر دو پلتفرم PC و Xbox One به مدد ویندوز 10 و واسط Direct X 12 گذاشت. در کل فراهم آوردن امکان استریم بازی های پلتفرم PC بر روی کنسول Xbox One (گذشته از این که چه تعدادی از دارندگان کنسول خانگی مایکرو سافت از آن استفاده خواهند کرد ) اقدام کاملاً بی ضرری خواهد بود و در این میان شاید واقعاً کاربرانی باشند که به استفاده از این امکان علاقمند باشند. البته باید به این نکته اشاره کرد هنوز شرکت مایکرو سافت به طور رسمی از این قابلیت جدید رو نمایی نکرده است اما به احتمال فراوان به زودی این کار را انجام خواهد داد.

به گفته ی فیل اسپنسر امکان به کار بردن ماوس و کی بورد نیز به زودی در کنسول Xbox One فراهم خواهد شد

در بخش پایانی این متن بد نیست اشاره ای هم به بازی Resident Evil 2 Remake داشته باشیم. همان گونه که در ابتدای متن نیز به آن اشاره شد، شرکت کپکام چندی پیش خبر ساخت نسخه ای دوباره سازه شده از بازی Resident Evil 2 را تایید کرد. با وجود مشخص بودن کامل عبارت دوباره سازی یا Remake در انتهای نام این اثر وعده داده شده، عده ای از علاقمندان بازی Resident Evil 2 معتقد بودند که این بازی جدید یک نسخه ی باز سازی شده یا Remaster از بازی Resident Evil 2 خواهد بود. این شبهه ها شاید از آن جایی ناشی می شد که پیش از این شرکت کپکام نخستین عنوان از سری Resident Evil را در قالب نسخه ای باز سازی شده یا ری مستر به بازار عرضه کرده بود و همین خیال را در مورد بازی Resident Evil 0 نیز دارد. اما روز گذشته آقای استوارت ترنر که از اعضای ارشد بازاریابی بخش انگلستان شرکت کپکام محسوب می شود، در حساب رسمی تویتری خود خیال تمامی هواداران بازی Resident Evil 2 را از بابت نسخه ی جدید این بازی راحت کرد و به روشنی بیان داشت که بازی Resident Evil 2 Remake یک دوباره سازی کامل خواهد بود و نه یک باز سازی یا ری مستر جزئی. مسلماً ملاقات دوباره با یکی از بهترین نسخه های سری Resident Evil یعنی بازی Resident Evil 2 در قامت نسخه ای دوباره سازی شده قطعاً لطف بیشتری نسبت به اثری صرفاً HD و ری مستر شده خواهد داشت.

 شخصاً معتقدم که اگر تیم مستقل ایتالیایی Invader Games اقدام به دوباره سازی بازی Resident Evil 2 در قالب نسخه ای تحت نام Reborn نمی کردند، شرکت کپکام به این زودی ها به صرافت ساخت نسخه ی Remake این بازی نمی افتاد یا لا اقل همانند نسخه های HD دو بازی Resident Evil و Resident Evil 0 این بازی را هم تحت یک عنوان ریمستر شده به بازار می فرستاد. گفتنی است که تیم ایتالیایی Invader Games پس از اعلام خبر رسمی تولید نسخه ی دوباره سازی شده از بازی Resident Evil 2 توسط کپکام، مراحل تولید پروژه ی خود یعنی بازی Resident Evil 2 Reborn را به طور کامل کنسل کردند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تریلر Resident Evil HD بر روی PS4 و Xbox One