سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مرکل باید برای آینده اتحادیه اروپا تصمیم‌های سختی بگیرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بحران مهاجران و ناآرامی‌ها در سوریه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را در موقعیتی قرار داده است که باید برای ادامه  اتحادیه اروپا تصمیم سختی بگیرد.

بنابر گزارش روزنامه آلمانی «دویچه‌ویرتشافت‌ناخریشتن»، ملاحظات سیاسی مرکل را وادار کرد که با ترکیه رایزنی کند و این در شرایطی است که وی هرگز پیش از این چنین کاری نکرده بود. این اقدام از این جهت اهمیت دارد که واکنش کشورها می تواند به پایان اتحادیه اروپا منجر شود.
این روزنامه آلمانی با اشاره به هشداری که مرکل و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر پایان اتحادیه اروپا داده بودند و گفته بودند که اگر نتوان راهکاری مشترک برای حل این مسایل پیدا کرد، چنین احتمالی وجود دارد، نوشت: «اتحادیه اروپا در مسیری یک‌طرفه قرار دارد. در این مسیر پول وجود دارد اما در آن همبستگی وجود ندارد.»

بنابر این گزارش، اروپا در مسیر خلاف همبستگی حرکت می‌کند و دولت‌های اروپایی در حال دیوار‌سازی در مناطق مرزی هستند. نظیر چنین اتفاقی در منطقه مرزی میان مجارستان و اسلوونی می‌افتد و در مرز کرواسی و اتریش هم اقدامات مشابهی در دست اجراست. دیگر کشورها از جمله سوئد و منطقه بایرن در آلمان هم موانعی را برای ورود مهاجران ایجاد می‌کنند.

این روزنامه بر اهمیت حل بحران سوریه از این جهت تاکید دارد که بسیاری از پناهجویان در اروپا سایه‌های این بحران را همچنان حس می‌کنند.

«ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی آلمان درباره نگاه غرب به بحران سوریه با تاکید بر اینکه بین واقعیت و سیاست ارتباط وجود دارد گفت: «واقعیت این است که بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2009 با 97 درصد آرا انتخاب شد و بار دیگر در سال 2014 هم توانست 89 درصد رای به دست آورد. این روشن است که بنابر دید ما او رهبری سیاسی نیست و دولت او اقدامات غیرانسانی صورت می‌دهد اما در حقیقت تمامی اقلیت‌های مذهبی می‌توانستند فعالیت داشته باشند.»

در ادامه این گزارش آمده است که ترکیه از قوانین جهانی و ارزش‌های اروپایی بیشتر از گذشته فاصله می‌گیرد اما سران آلمانی برای حل بحران مهاجران باید با ترکیه رایزنی کنند و این کاری است که اگر اوضاع کنونی پیش نمی‌آمد آنها هرگز به آن اقدام نمی‌کردند.

انتهای‌پیام/م

http://fna.ir/VTBMQW


ویدیو مرتبط :
‫تصمیم دارم رابطه‌ام را ظرف یکی دو روز آینده تمام کنم ولی می‌ترسم عجولانه تصمیم گرفته باشم‬‎