حضور معاونت اجتماعی قوه قضاییه در نمایشگاه کتاب


مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از حضور این معاونت برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی جعفری با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ پیشگیری از جرم در سطح افکار عمومی گفت: ترویج فرهنگ در حقیقت یکی از عرصه‌های بسیار مهم در جهت پیشبرد اهداف پیشگیرانه است و از همین رو ترویج فرهنگ پیشگیری نیز یکی از وظایف اساسی دبیرخانه شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکارسنجی است.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکارسنجی خاطرنشان کرد: در این راستا، «کتاب» به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مهم رسانه‌ای در دنیا شناخته می‌شود و باید پذیرفت که حتی با وجود دنیای نوین و گسترش روزافزون فضای مجازی، هنوز این محصول فرهنگی جایگاه، نقش و اهمیت خود را از دست نداده است.

وی برگزاری و برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها را نیز، فی‌نفسه یکی از رسانه‌های تاثیرگذار دانست و افزود: بازدید چند صد هزار نفر از نمایشگاه در یک بازه زمانی 10 روزه به خودی خود یک فرصت محسوب می شود و این استقبال کم نظیر، نشان از جایگاه ویژه و اهمیت نمایشگاه کتاب در میان نخبگان، اصحاب فکر و اندیشه و حتی عامه مردم دارد که باید برای ترویج فرهنگ پیشگیری مورد توجه قرار گیرد.

جعفری خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از میان حدود 2000 عنوان مجرمانه خرد و کلان، جرایم و آسیب‌های اولویت‌دار را انتخاب کرده و کتاب ها و منابع مکتوب در این حوزه‌ها را شناسایی و به منظور عرضه در نمایشگاه کتاب امسال دسته بندی کرده است.

مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بابیان اینکه قریب به 1000 عنوان کتاب را در نمایشگاه امسال از ناشرین مختلف به نمایش خواهیم گذاشت، بیان کرد: در این نمایشگاه قصدی برای فروش یا غرفه‌داری نداریم بلکه هدف از این اقدام، ترویج فرهنگ پیشگیری از جرم در میان آحاد جامعه است.

وی افزود: ویترینی خواهیم بود برای آنچه در 5 سال گذشته در حوزه نشر، مرتبط با مباحث پیشگیری اتفاق افتاده است.

طبق گفته جعفری برخی جرایم و آسیب های مد نظر این معاونت به قرار ذیل است: سرقت، قاچاق کالا و ارز، اختلاس، ارتشا و سوء استفاده مالی، کلاهبرداری، تصرف غیرقانونی و تخریب منابع ملی، ضرب و جرح، قتل، توهین و تهدید، نزاع دسته جمعی، سوانح رانندگی، تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی و روان گردان، آسیب‌ها و جرایم مرتبط با فضای جازی و مسایل مرتبط با ناهنجاری‌های حوزه خانواده، خشونت خانگی، کودکان کار و خیابانی، حاشیه‌نشینی و مسایل مرتبطی مثل الگو و سبک زندگی اسلامی - ایرانی و ... .

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فشارها بر روی قوه قضاییه