علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



سیاره سرخ زیر پای کاوشگر چینی‌ها


باشگاه خبرنگاران/ مقامات چینی اعلام کرده‌اند که در نظر دارند یک کاوشگر در سال 2020 به سیاره مریخ ارسال کنند.
بررسی ها نشان می‌دهند، این پروب فضایی قرار است در یک مدار مشخص به دور سیاره مریخ بچرخد. این کاوشگر که در یک پوشش طلایی قرار دارد در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت در شانگهای توسط مقامات دولتی هوافضای کشور چین رونمایی شده است.
در ادامه این ماموریت قرار است کاوشگر یک کاوشگر کوچکتر برای بررسی سطح سیاره به سوی آن بفرستد.به گفته محققان این نخستین بار است که یک کاوشگر در دنیا به جمع‌آوری داده‌ها روی سیاره خواهد پرداخت.
این پروب فضایی دارای دو بخش اصلی است و ظاهری 6 وجهی دارد و برای فرود شکلی مخروطی در آن وجود دارد.
قبل از این در تلاشی ناموفق در سال 2011 چینی‌ها یک کاوشگر به نام Yinghuo-1 را توسط روس‌ها به فضا پرتاب کردند که بلافاصله پس از پرتاب موشک منفجر شده و در اقیانوس آرام سقوط کرده است.

کاوشگر Yinghuo-1 قرار بود به قمر فضایی فوبوس متعلق به سیاره مریخ فرستاده شود که این ماموریت با شکست همراه شد.
حال در تلاشی جدید چینی‌ها خود سیاره مریخ را در جهت رقابت با روسها و آژانس فضایی ایالات متحده، ناسا برای یافت نشانه‌هایی از حیات در نظر گرفته‌اند.


ویدیو مرتبط :
از سیاره پلوتو و کاوشگر نیوهورایزنز چه میدانید؟ (1)