علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اسپیس ایکس موشک پرقدرت به فضا پرتاب می کند


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، آخرین آزمایش راکت Falcon 9 که ماه ژوئن انجام شد، به دلیل نقص فنی شکست خورد و راکت مورد آزمایش از بین رفت. به همین علت SpaceX طراحی این راکت را بازبینی کرد و تغییرات چشمگیری در آن به وجود آورد. اغلب این تغییرات مربوط به بلندترین بخش راکت موسوم به بوستر هستند که در قسمت تحتانی آن قرار دارد و در مرحله اول پرتاب راکت به کار گرفته می شود.
در طرح جدید، طول این قسمت افزایش یافته و امکان حمل سوخت بیشتر را فراهم کرده و موجب افزایش سرعت و قدرت راکت می شود. طول این راکت اکنون به 70 متر می رسد و توان آن 1.7 میلیون پاوند است. این توان حدود 200 هزار پاوند بیشتر از نمونه قبلی راکت Falcon 9 است.
معمولا بخش بوستر راکت ها پس از پرتاب و خروج از جو، از راکت جدا شده و عملا از بین می روند. اما شرکت SpaceX در تلاش است تا این بخش از راکت را با استفاده از فناوری GPS به طور سالم روی یک کشتی که در اقیانوس آتلانتیک در حرکت است، فرود آورد.
اسپیس ایکس نام یک شرکت تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی تجاری در آمریکا است.
علمی (6) ** 9259**2017

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پرتاب موشک CRS-6 اسپیس ایکس