بشار جعفری: عربستان، قطر و ترکیه مسئول ادامه جنگ در سوریه هستند


نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نظام عربستان، قطر و ترکیه را مسئول ادامه جنگ در سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "بشار جعفری"، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود در سومین کمیته مجمع عمومی سازمان ملل درباره حقوق بشر سوریه تاکید کرد: ارائه پیش‌نویس قطعنامه ای از سوی هیات عربستان در سازمان ملل که در آن از وضعیت حقوق بشر در سوریه انتقاد شده است اقدام عجیبی است چراکه نظام عربستان آخرین طرفی است که حق سخن گفتن درباره حقوق بشر در این سازمان را دارد. هیات عربستان بهتر بود پیش نویس قطعنامه‌ای را درباره وضعیت اسفبار حقوق بشر در کشور خود ارائه می‌کرد.

جعفری گفت: بر هیچ کسی پوشیده نیست که نظام عربستان حامی اصلی گروه‌های تروریستی و طرف اصلی بحرانی‌تر کردن اوضاع سوریه و کارشکنی در حل بحران است. موضع نظام عربستان که با اراده بین المللی در تضاد است تنها به ادامه نقض حقوق بشر از سوی تروریست‌ها می‌انجامد. نظام عربستان به حمایت از تروریسم در منطقه و جهان از افغانستان گرفته تا نیکاراگوئه، عراق، چچن، لیبی و حوادث 11 سپتامبر در نیویورک، یمن، بحرین، پاریس، بیروت و سایر مناطق مشهور است.

وی تاکید کرد که دولت سوریه به نیابت از تمامی جهان با تروریست‌هایی می‌جنگد که از سوی قطر، عربستان و ترکیه حمایت می‌شوند. زمانی که عربستان به جنگ در سوریه دعوت می‌کند این مسئله تطابق موضع ریاض با القاعده را نشان می‌دهد.

جعفری همچنین درباره حملات تروریستی اخیر در پاریس گفت: مقامات سوریه دو سال پیش لیست تروریست‌های فرانسوی را که در سوریه می‌جنگند به نخست وزیر فرانسه ارائه کرد اما وی همکاری با دمشق را رد کرد و نتیجه‌اش حملات تروریستی اخیر بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اسد: عربستان، قطر و ترکیه از تروریسم حمایت می کنند