مخابرات توپ را به زمین شهرداری انداخت/ دلایل سختی خرید تلفن ثابت


طی ماه‌های گذشته صف‌ انتظار برای دریافت تلفن ثابت چنان طولانی شده که این موضوع حتی گله‌های وزیر ارتباطات را هم به دنبال داشته است. با این وجود، مسوولان شرکت مخابرات بخش قابل توجهی از این مشکل را به دلیل رفتار شهرداری می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اکنون در موارد متعدد شهروندان برای ثبت نام و خرید یک خط تلفن ثابت باید مدت‌ها در صف انتظار بمانند؛ موضوعی که طی ماه‌های گذشته موجبات انتقادات متعدد از جمله گلایه وزیر ارتباطات را فراهم آورده است.

در این میان مسوولان مخابراتی همواره بر این نکته تاکید داشته‌اند که اکنون قیمت تمام‌شده یک خط تلفن ثابت در شهری مانند تهران حدود یک میلیون تومان است اما در نهایت مخابرات ملزم به واگذاری این شماره‌ها با قیمت مصوب 50 هزار تومانی است. البته به گفته مدیران مخابراتی، فعلا در زمینه‌ی این قیمت مشکلی وجود ندارد و در صورت افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت این مشکلات قابل حل خواهد بود.

مدیرعامل سرکت مخابرات استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، مساله‌ی دیگری را هم در دیرکرد واگذاری تلفن‌های ثابت دخیل دانسته و به نقش شهرداری در این زمینه اشاره دارد.

علیرضا صیدی در پاسخ به گله‌های مردم از روند دریافت خط‌های تلفن ثابت، اظهار کرد: در حال حاضر مشکل نقدینگی از مواردی است که مخابرات را آزار می‌دهد. ما سالانه 13 تا 14 درصد رشد هزینه داریم و طی این سالها تنها هزینه‌های مربوط به شهرداری 200 تا 300 درصد افزایش پیدا کرده، اما با این وجود درآمد ما ثابت بوده و حتی در خصوص تلفن ثابت درآمد ما کاهش نیز پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پیش از اجرای طرح همکدسازی تلفن ثابت تعرفه ما 58 ریال بود اما اکنون این رقم به 30 ریال رسیده و در نهایت این موضوع کار را به جایی رساند که ما حتی درخواست بازگشت تعرفه‌ها به حالت قبلی را مطرح کردیم.

صیدی همچنین متذکر شد: شرکت مخابرات استان تهران در حال حاضر از نظر تجهیزات مشکلی نداشته و کمبودی در این بخش نداریم. از سوی دیگر در نصب تجهیزات نیز سرعت خوبی وجود دارد، اما به هرحال یک تغییر تکنولوژی هم رخ داده و دیگر سوییچ‌های قدیمی تولید نمی‌شوند. از سوی دیگر تجهیزات جدید به گونه‌ای است که باید آنها را خارج از مراکز نصب کرد. این موضوع نیز نیاز به دریافت مجوز دارد که اکنون برای دریافت این مجوزها از شهرداری مشکلات متعددی وجود دارد وهمین مساله روند توسعه را کند کرده است.

وی در پایان با تاکید براینکه چنین موانعی روند دریافت تلفن ثابت را با تاخیر همراه ساخته است، اظهار کرد: اکنون در نقاطی مانند پرند که بحث مشکل مجوز وجود ندارد، به سرعت امور مختلف انجام شده و هر تعداد درخواست برای دریافت خط جدید باشد امکان واگذاری وجود دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دلایل خرید تلفن هوشمند از طرف نوکیا- gil20.ir