کدام سینماگران برای جشنواره فیلم فجر فیلم می سازند؟


کمتر از سه ماه به آغاز جشنواره سی و چهارم فیلم فجر باقی مانده است اما به‌نظر می‌رسد امسال با توجه به وضعیت تولید در سینما میدان رقابت برای کارگردان‌ها بسیار نزدیک خواهد بود به شکلی بیش از 40 کارگردان مراحل مختلف تولید را پشت سر می‌گذارند.

به گزارش عصرایران به نقل از ایلنا، در سالهای گذشته وضعیت جشنواره فیلم فجر به شکلی بود که همه کارگردان‌های فعال در سینما به صورت همزمان در جشنواره فیلم فجر حضور نداشتند اما به احتمال فراوان در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر تقریبا تمامی کارگردان‌هایی که در طول سال‌های اخیر فیلم ساختند یا در سینما فعال بودند با هم در جشنواره حضور دارند.

ابراهیم حاتمی کیا، اصغر فرهادی، داریوش مهرجویی، کمال تبریزی، کیومرث پوراحمد، مانی حقیقی، نرگس آبیار، رضا عطاران، عبدالرضا کاهانی، فرزاد موتمن، مجید برزگر، رضا درمیشیان، بهروز شعیبی و بسیاری دیگر؛ کارگردان‌هایی هستند که تلاش دارند فیلم‌های خود را به جشنواره امسال برسانند.

در این میان بعضی آثار در مرحله پیش‌تولید، گروهی در مرحله فیلمبرداری و بعضی از آن‌ها نیز در مرحله پس از تولید قرار دارند.

کارگردان‌هایی که آثارشان در مرحله پیش تولید قرار دارد:

اصغر فرهادی با فیلم فروشنده، حمید نعمت الله با فیلم مینا، سید رضا میرکریمی با فیلم دختر، محمدرضا هنرمند با فیلم خرمگس، مسعود کیمیایی با فیلم قاتل اهلی، مصطفی کیایی با فیلم صاف کننده، رامبد جوان با فیلم نگار، بهروز شعیبی با فیلم سیانور، کیوان علیمحمدی و امید بنکدار با فیلم همنام، سعید سهیلی با فیلم دم کلفت، عبدالرضا کاهانی با فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا، حمیدرضا قطبی با فیلم خانه یحیی، علیرضا امینی با فیلم عقربه روی ۲۲۰، سیاوش اسعدی با فیلم سال تحویل، علیرضا داودنژاد با فیلم فراری در مرحله پیش تولید قرار دارند.

کارگردان‌هایی که آثارشان در مرحله فیلمبرداری است:

پرویز شهبازی با فیلم نسیم، کمال تبریزی با فیلم امکان مینا، کیومرث پوراحمد با فیلم کفش‌هایم کو، رضا عطاران با فیلم دراکولا، مرجان اشرفی‌زاده با فیلم آبجی، علی اکبر ثقفی با فیلم هلن، افشین هاشمی با فیلم گذرموقت، هاتف علیمردانی با فیلم هفت ماهگی، احسان عبدی‌پور با فیلم آه‌ ای عبدالحلیم، مانی حقیقی با فیلم ۵۰ کیلو آلبالو، وحید موسائیان با فیلم قشنگ و فرنگ، فرزاد موتمن با فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی، احسان بیگلری با فیلم برادرم خسرو و بیژن میرباقری با فیلم ربوده شده آثارشان در مرحله فیلمبرداری است.

کارگردان‌هایی که آثارشان در مرحله تدوین است:

ابراهیم حاتمی کیا با فیلم بادیگارد، هومن سیدی با فیلم خشم هیاهو، کاظم راست گفتار با فیلم آشوب، ژرژ هاشم‌زاده با فیلم درسکوت، مهدی گلستانه با فیلم ۲۳ روز و نرگس آبیار با فیلم نفس آثارشان در مرحله تدوین قرار دارد.

کارگردان‌هایی که آثارشان در مرحله صداگذاری و یا ساخت موسیقی است:

ابوالقاسم طالبی با فیلم یتیم‌خانه ایران، مسعود ده‌نمکی با فیلم رسوایی۲، بهنام بهزادی با فیلم وارونگی، تینا پاکروان با فیلم نیمه شب اتفاق افتاد، محسن عبدالوهاب با فیلم به دنیا آمدن، محمدعلی سجادی با فیلم تمرین برای اجرا، اکتای براهنی با فیلم پل خواب، بهرام کاظمی با فیلم مشکل گیتی و سیامک شایقی با فیلم ماه بر فراز زیرآب آثارشان در مرحله صداگذاری یا ساخت موسیقی قرار دارد.

کارگردان‌هایی که آثارشان آماده نمایش است:

مانی حقیقی با فیلم اژد‌ها وارد می‌شود، محمد رحمانیان با فیلم سینما نیمکت، ابراهیم ابراهیمیان با فیلم عادت نمی‌کنیم، سیدرضا خطیبی با فیلم جنجال در عروسی، مجید برزگر با فیلم یک شهروند کاملا معمولی، مجید توکلی با فیلم متولد ۶۵، سهیل بیرقی با فیلم من و رضا درمیشیان با فیلم لانتوری،اصغر نعیمی با فیلم سایه های موازی آثارشان آماده نمایش است.

کارگردان‌هایی که تهیه‌کنندگی آثارشان را برعهده دارند:

ابراهیم حاتمی کیا، اصغر فرهادی، حمید نعمت الله، سید رضا میرکریمی، داریوش مهرجویی، ابوالقاسم طالبی، مسعود ده‌نمکی، مانی حقیقی، مصطفی کیایی، رامبد جوان، علی اکبر ثقفی، کیوان علیمحمدی و امید بنکدار، بهنام بهزادی، وحید موسائیان، کاظم راست گفتار، تینا پاکروان، سعید سهیلی، محمدعلی سجادی، عبدالرضا کاهانی، فرزاد موتمن، بهرام کاظمی، سیامک شایقی، مجید برزگر، مهدی گلستانه و رضا درمیشیان کارگردان‌هایی هستند که علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی آثار خود را نیز برعهده دارند.

کارگردان‌هایی همچون شهرام مکری، مجتبی راعی، محمدعلی باشه آهنگر، کیانوش عیاری، قاسم جعفری، همایون اسعدیان و مهدی کرم‌پور نیز به دنبال ساخت فیلم برای حضور در جشنواره هستند.

البته باید منتظر ماند و دید آثار کدامیک از این کارگردان‌ها به جشنواره فیلم فجر می‌رسد و کدامیک در جشنواره قبول می‌شود. همچنین امکان دارد برخی آثار آماده نمایش، قبل از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش دربیاید.


ویدیو مرتبط :
فیلم افتتاحیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر+پشت صحنه