گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



هنر و صنایع دستی دنیای بدون جنگ را خلق می کند


هنر و صنایع بی بدیل دستی جوامع مختلف دنیای بدون جنگ و عاری از هر گونه خونریزی را خلق می کند.

"مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی"

فرزین حق پرست روز چهارشنبه در هفتمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، با بیان اینکه خدای هنر و هنرمند، خدای صلح و دوستی و خلاقیت است، افزود: بر این اساس هنر در خلق دنیای بدون جنگ و خشونت و دنیایی همراه با صلح و شادی برای انسان ها می تواند گام های موثری بر دارد.

وی اظهار کرد: ما اینک در برخی از کشورهای اسلامی جنگ و خشونت به نام اسلام را مشاهده می کنیم که برگزاری اجلاس امروز در تبریز برای نشان دادن فطرت صلح طلبانه اسلام بسیار ارزشمند و ضروری است.

حق پرست ادامه داد: ایران و تبریز تلاش طولانی و مستمری برای خلق آثار شایسته و ماندگار هنری در صنایع دستی در طول تاریخ داشته است که نمونه های آن در سراسر جهان دیده می شود.

وی، اصلی ترین و مهمترین پیام این آثار هنری را خلق تصاویر و اندیشه هایی برشمرد که از صلح و دوستی و محبت بین تمام عناصر هستی آغاز شده است.

حق پرست گفت: در تمام این آثار از رابطه خوب انسان ها و انسان با طبیعت و طبیعت با طبیعت سخن گفته شده است و همنشینی صلح آمیز این عناصر را تقویت کرده و تاکید دارد که جهان همراه با خلاقیت و جهانی است که در آن صلح و انسان هدیه خواهد داد.

هفتمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با حضور هفت کشور روز چهارشنبه در تبریز در شرایطی آغاز به کار کرده است که اعضای شورای جهانی صنایع دستی پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران در حال مذاکره و گفت و گو با یکدیگر هستند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
صنایع دستی هنر ایرانی