سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت افغانستان: اعلام جنگ طالبان علیه مردم تازگی ندارد


دولت افغانستان: اعلام جنگ طالبان علیه مردم تازگی نداردمهر/ گروه طالبان با انتشار خبری اعلام کرد که عملیات نظامی این گروه با نام«عمری» از بامداد امروز در سراسر افغانستان آغاز شده است.

به گزارش «بی بی سی»، «شاه‌حسین مرتضوی»، معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان در واکنش به این خبر گروه طالبان گفت: ابتکار عمل در میدان جنگ به دست نیروهای دولتی افغانستان است. عملیات «شفق» رسما آغاز شده و ضربه سنگینی را به نیروهای طالبان وارد کرده است.
وی افزود که نامگذاری عملیات طالبان یک کار تازه نیست. سالها است که این گروه به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت دست به کشتار افراد غیر نظامی و بی‌گناه در افغانستان می‌زند.
«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشورافغانستان نیز در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که امارت به اصطلاح اسلامى طالبان یک امارت خیالی است. اعلام جنگ این گروه علیه مردم افغانستان تازگی ندارد.
درخبر منتشر شده از سوی گروه طالبان آمده است: با فرا رسیدن بهار، بار دیگر وقت تجدید اراده جهادی و عملیات فرا رسیده است، رهبری امارت اسلامی افغانستان عملیات بهاری جدید را به نام اولین موسس و بانی امارت اسلامی «ملا محمد عمر» به نام عملیات عمری نامگذاری و اعلان می‌نماید.
به گفته مرتضوی ابتکار عمل در میدان جنگ به دست نیروهای دولتی افغانستان است.
گروه طالبان گفته که این عملیات با ابتکار رهبری آنان، مسئولین کمیسیون نظامی و متخصصین امور جنگی، در طول ۳ ماه گذشته طرح شده، بیشترین تمرکز آن به حملات تهاجمی، عملیات انتحاری و نفوذی است.
این گروه گفته که مقام‌های دولتی را نیز هدف حملات چریکی قرار خواهند داد. طالبان همچنین گفته است که تصرف مناطق از دیگر اهداف این عملیات خواهد بود.
لازم به ذکر است که چند روز قبل مقام‌های امنیتی افغانستان اعلام کردند که نیروهای امنیتی در سال ۱۳۹۵ عملیات تهاجمی را علیه مواضع نیروهای مخالفان دولت به نام «شفق» در سراسر افغانستان آغاز خواهند کرد.
هدف ازعملیات شفق در سال ۱۳۹۵ حفظ مناطق، پاکسازی نیروهای مخالف، حمله به مناطق و پایگاه‌های محل استقرار مخالفان و اختلال در خطوط مواصلاتی این نیروها اعلام شده است.
عملیات نیروهای امنیتی افغان به گفته مقامهای این کشور در سال ۱۳۹۴ به نام «ظفر» بیشتر تمرکز بر حفظ مناطق تحت کنترل نیروهای امنیتی افغانستان داشته‌ است.
عملیات سال گذشته گروه طالبان به نام «عزم» نامگذاری شده بود.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
اولین دور از مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان