مخالفت با اجرای تعزیه به سبکی جدید


یک تعزیه‌خوان تاکید کرد: آنچه تعزیه را حفظ می‌کند، اجرای سنتی آن است.

قوام‌الدین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایسنا، با اعلام اینکه تا پایان ماه صفر همراه با گروهی تعزیه اجرا می‌کند، بیان کرد: خوشبختانه تعزیه هم چنان باقی مانده و مورد استقبال مردم واقع می‌شود و این اتفاق به دلیل رعایت سنت‌هاست.

او گفت: برخی می خواهند تعزیه را به سبک جدیدی اجرا کنند، ولی پیشکسوتان این حوزه مخالفند و معتقدند که تعزیه باید به شکل سنتی اجرا شود چون همین سبک سنتی آن را ادامه دار می‌کند.

قاسمی با اشاره به اینکه 10 آذرماه مقابل خانه هنرمندان تعزیه متوکل عباسی را اجرا می‌کند، افزود: این تعزیه روایتگر پیرزنی است که پول‌هایش را جمع می‌کند تا به سفر کربلا برود اما به دستور متوکل باید خراج بدهد و اتفاقاتی می‌افتد که از قافله عقب می‌ماند. با این حال با معجزه امام حسین (ع) می‌تواند به این سفر و زیارت کربلا نائل شود.

وی اضافه کرد: پس از روز اربعین به مدت 10 شب و تا پایان ماه صفر در فاز یکم شهر اندیشه، مسجد امام جعفر صادق (ع) در حضور بزرگان این هنر نمایشی تعزیه اجرا خواهد شد.

این هنرمند همچنین گفت: در مدت زمان دو ماه محرم و صفر بیش از 40 شب مراسم تعزیه داشتیم که خوشبختانه تمام آن‌ها با استقبال مردم همراه بود و این نشان از علاقه مردم به تعزیه دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تعزیه خوان باسابقه مشهدی در اجرای تعزیه درگذشت