سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادعاي يک پايگاه آمريکايي از نقض برجام توسط ايران


ادعاي يک پايگاه آمريکايي از نقض برجام توسط ايران

فارس/ يک پايگاه خبري آمريکايي، بامداد پنجشنبه، با استناد به ادعاهاي تأييدنشده ايران را به نقض مفاد «برجام» متهم کرد.

«آي‌بي‌تايمز»، از قول مقام‌هاي آمريکايي مي‌نويسد يک شرکت هواپيمايي تجاري ايران، هفته گذشته اقدام به خريد يک فروند جت ساخت انگليس با هدف اعزام نيرو و سلاح به سوريه کرده است.

مقام‌هاي مورد استناد «آي‌بي‌تايمز»، اقدام ايران را نقض «برجام» توصيف کرده‌اند.

«بستي بوراسا»، سخنگوي اداره اطلاعات مالي و تروريسم در وزارت خزانه‌داري آمريکا گفت: «کاهش تحريم‌ها که هم‌اکنون در حال اجرا شدن هستند، فروش يا اجاره کامل هواپيما را تحت پوشش قرار نمي‌دهد.»

يک نماينده وزارت خارجه، در گفت‌وگو با آي‌بي‌تايمز، ادعا کرده واشنگتن از اين موضوع اطلاع دارد و در حال انجام تحقيقات درباره آن است.»

کارشناسان و وکيلان آگاه به مسائل تحريم‌ها مي‌گويند مطابق مفاد برجام، ايران تا قبل از تأييد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر پايبندي به تعهداتش، از خريد هواپيماهاي آمريکا و کشورهاي اروپايي منع شده است.

«آي‌بي‌تايمز» همچنين از قول کارشناسان مي‌نويسد تخطي ادعايي ايران از مفاد توافق، مي‌تواند اجراي برجام را با تأخير همراه کند.

يک وکيل بدون افشاي نام گفت: «اين امر مي‌تواند بر نحوه کاهش تحريم‌هاي ايران اثر بگذارد.»

اين دومين بار است که شرکت هواپيمايي ماهان، طي پنج ماه گذشته به خريد غيرقانوني هواپيما متهم مي‌شود.

اسناد بايگاني شده‌اي که به موجب ادعاي آي‌بي‌تايمز در اختيار يک شرکت ثبت خصوصي قرار گرفته نشان مي‌دهند که شرکت ماهان جت مذکور را ۱۵ اکتبر از فردي به نام «آنتوني گراندلينگ» خريداري کرده است.

گراندلينگ هواپيماي مورد نظر را در آفريقاي جنوبي به ثبت رسانده؛ جايي که او مديريت سه شرکت مرتبط با هواپيما را به عهده دارد و در يک شرکت حدمات مالي هم سهام‌دار است.

جت ادعايي خريداري شده، به نوشته آي‌بي‌تايمز، قابليت حمل ۸۰ سرنشين و سلاح‌هاي سبک و خمپاره‌هاي ضد تانک را دارد.

اين وبگاه خبري آمريکايي مدعي است طي دو روز گذشته پروازهاي شرکت ماهان اير را تحت نظر گرفته و متوجه شده دست‌کم دو پرواز اين شرکت از دمشق به سمت الحسکه و سپس تهران انجام شده است.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
واکنش مسیولان به نقض برجام توسط آمریکا و انتظار افکار عمومی از کمیته نظارت بر برجام