سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشترکان دائمی همراه اول چگونه هدف را بزنند تا ضرر نکنند؟


به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، رقابت تنگاتنگ اپراتورهای موبایل در عصر ارائه خدمات همراه باعث شده تا هر کدام از آنها طرح‌ها و مشوق‌های خاصی را به دو جهت "جذب مشترکان جدید" و "حفظ مشترکان سابق" ارائه دهند.

یکی از این راهکارها، کاهش تعرفه‌های ارتباطی به انحاء مختلف است؛ به عنوان مثال شرکت ارتباطات سیار طرحی را برای مشترکان دائمی و اعتباری با نام "هدف رو بزن" فعال کرده که به واسطه آن مشترکان می‌توانند به محدوده نامحدود مکالمات درون شبکه همراه اول و تماس با تلفن ثابت دست یابند.

همانطور که گفته شد این طرح برای اعتباری و دائمی‌ها فعال است و مشترکان برا آگاهی از هزینه مکالمات نامحدودشان در یک ماه باید کد *1000# و سپس عدد 1 را شماره‌گیری کنند.

بعد از این مرحله رقمی نمایش داده می‌شود که برای هر مشترک متفاوت است و به عبارتی هزینه فعال‌سازی طرح هدف رو بزن خواهد بود. حال اگر مشترک با این رقم موافق باشد باید بار دیگر با ارسال عدد 1 موافقت خود را اعلام کند تا هزینه مورد نظر از شارژ وی کسر شده یا روی صورتحساب دوره (مخصوص دائمی‌ها) لحاظ شود.

حال برخی مشترکان دائمی با فعالسازی این طرح معتقدند که صورتحساب پایان دوره یا میان دوره آنها بسیار بالا رفته و عملا این طرح برای‌شان فعال نشده است؛ برای اثبات فعال شدن هدف رو بزن، شرکت ارتباطات سیار توضیحاتی را پیرامون فعالسازی این طرح و نحوه درج اعداد و ارقام در صورتحساب مشترکان دائمی ارائه کرده که به شرح زیر است:

" برخی از مشترکان دائمی که مهرماه 94 در طرح مکالمه نامحدود (هدف رو بزن) ثبت‌نام کرده‌اند، ممکن است تصور نمایند مبلغ صورتحساب آنها اندکی افزایش یافته است در صورتیکه در واقع، این موضوع صحت نداشته و علت ایجاد چنین تصوری این است که هزینه خرید بسته مکالمه نامحدود در صورتحساب پایان دوره مهرماه لحاظ شده است.

اما میزان تخفیفاتی که مشترک به واسطه‌ شرکت در این طرح از آن بهره‌مند می‌شود، به دو قسمت تقسیم شده است: یک قسمت تخفیفات در مهرماه منظور شده و قسمت دیگر آن در آبان ماه لحاظ می‌گردد.

برای روشن شدن موضوع، فرض کنید مشترکی در تاریخ 13 مهرماه 94 در طرح مکالمه نامحدود (هدف رو بزن) ثبت‌نام کرده و مبلغ 90000 ریال بابت شرکت در این طرح پرداخته است. چنانچه مشترک مذکور فقط یک بار در طرح مکالمه نامحدود (هدف رو بزن) شرکت کند، وضعیت پرداخت و تخفیفات دریافتی وی را می‌توان در شکل ذیل مشاهده نمود:

نکته مهم این است که بازه زمانی استفاده از طرح مکالمه نامحدود (هدف رو بزن)، 30 روز کامل است. بنابراین مشترکی که در تاریخ 13 مهر ثبت‌نام کرده تا 30 روز یعنی تا روز 13 آبان مشمول طرح و بهره‌مندی از مکالمه نامحدود رایگان آن خواهد بود. یعنی مشترک علاوه بر اینکه در مهرماه 17 روز مشمول طرح شده، در آبان ماه نیز همچنان به مدت سیزده روز دیگر می‌تواند از طرح مکالمه نامحدود بهره‌مند گردد.

بدیهی است در صورتیکه مشترک مذکور مجددا در تاریخ 13 آبان در طرح مکالمه نامحدود (هدف رو بزن) ثبت‌نام کند، فقط مبلغ بسته در صورتحساب درج خواهد گردید و کلیه مکالمات درون شبکه وی در ماه آبان رایگان خواهد بود.

در شکل ذیل، صورتحساب پایان دوره مهرماه این مشترک بررسی شده است: در قسمت "سایر هزینه ها" مبلغ 90000 ریال بابت هزینه بسته طرح مکالمه نامحدود (هدف رو بزن) اعمال شده است. از سوی دیگر، کل مبلغ مکالمات مشترک (شامل تمام مکالمات قبل و بعد از ثبت‌نام در طرح) جهت اطلاع وی در قسمت "مکالمه" آمده است.

لیکن با توجه به رایگان بودن مکالمات درون شبکه این مشترک (به دلیل ثبت‌نام در طرح)، هزینه‌ای که در حالت عادی (بدون شرکت در طرح) بابت مکالمات درون شبکه محاسبه می‌شد اکنون در قسمت "تخفیفات" درج گردیده؛ یعنی مشترک بابت این قسمت از مکالمات هیچگونه هزینه‌ای نپرداخته است. بدیهی است تفاوت میان مبلغ مکالمه و تخفیفات، مربوط به هزینه مکالماتی است که یا در بازه زمانی طرح نبوده یا خارج شبکه بوده‌اند.

از سوی دیگر، در صورتحساب میان دوره آبان این مشترک (مثلا از 1 تا 10 آبان)، با توجه به باقی ماندن مدت 13 روز از طرح، ملاحظه می‌شود که همچنان آن قسمت از مکالمات وی که درون شبکه بوده، رایگان محاسبه شده و مبلغ آن در قسمت "تخفیفات" درج گردیده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توضیحات همراه اول درباره اعتراض مشترکان