سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



بیا با من مدارا کن...


  X  

تاریخ خبر : پنج‌شنبه 1394.08.21 - 10:53

بیا با من مدارا کن...

خراسان/ امام رضا(ع): مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سنتی از پیامبرش در او باشد و آن مدارا کردن با مردم است.
ابوسعید ابوالخیر به در آسیابی رسید و به یاران گفت این آسیاب می گوید: اخلاق، چیزی است که من در آن قرار دارم: "درشت می گیری و نرم باز می گردانی... سفر در خودت می کنی تا هرچه را شایسته نیست، از خود دورکنی".
نیره حسینی - چهارمین راهبرد زندگی معنوی، فضیلت گرانقدر «مدارا» ست. در میان چهار راهبردی که تاکنون مطرح کرده ایم، «مدارا» مرحله ورود به اجتماع و پایه ارتباط با مردم است، زیرا در راهبردهای پیش، وجوه درونی فضیلت ها بیشتر به چشم می آمد و نگاه آن ها به پاک کردن درون از آلودگی ها بود و فرد، پس از نیل به «بخشایش»، «سکوت» و «رازداری» به توانایی «مدارا» می رسد و می تواند در ارتباط و تعامل با خلق راه درست پیش بگیرد. در تمرین هایی که انجام داده اید که امیدوارم به آن ها پایبند باشید و از تکرارشان غفلت نکنید، به گشودگی و وسعت روانی رسیدید که لازمه مدارا با مردم است. کسی می تواند با مردم مدارا کند که بتواند با دیده الهی به ارزش وجودی انسان ها نگاه کند و آن ها را جلوه های پاک خداوندی ببیند و دوستشان داشته باشد و با سازگاری که عامل مهمی در سلامت و بهداشت روان است، از خطای دیگران بگذرد و دیدگاه های مخالف خود را تحمل کند.
مدارا تحمل و بی اعتنایی نیست!
در صورت تحمل شرایط ناهنجار و آزاردهنده و فرار از تدبیر درست و اقدام لازم برای رفع مشکلات، نام مدارا بر رفتار خود نگذاریم! مدارا، فراتر از تحمل و بی اعتنایی است. هر گونه همراهی و چشم پوشی را نمی توانیم مدارا بدانیم. مدارا، یعنی سخت نگرفتن بر مردم و پذیرفتن اشتباهات سهوی آن ها، و این مسئله ای است که انسان را برای یاری رساندن به دیگران و مهربانی کردن و شفقت آوردن بر ایشان توانا می سازد. خداوند به پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: از مردم بیش از توانشان توقع نداشته باش و با مردم با تسامح رفتار کن و امر به معروف کن و از سفها و نادانان درگذر و اعراض کن. (اعراف/199)
آثار مدارا
* تقویت پیوند دوستی و برادری * زدودن کدورت ها و پیراستن دل از غم و اندوه
* بسترسازی زندگی آسان * رفع مشکلات مردمی
*‌آرامش روانی و احساس رضایت؛ تحقیقات نشان داده است انسان هایی که به طور مداوم به دیگران کمک می کنند، کمتر گرفتار افسردگی و درد می شوند و آرامش بیشتری دارند. ضمن این که افزایش حمایت های اجتماعی و گسترش شبکه های ارتباطی اثر مهم دیگر مداراست.
تمرین
در ابتدا باید بپذیرید ما نمی توانیم دیگران را تغییر دهیم، تنها کسی که می توانیم او را تغییر دهیم، خودمان هستیم ، تغییر ما آغاز تغییر مناسبات، رفتارها و تعامل دیگران با ماست، بر این اساس به دیگران همان گونه که هستند، احترام بگذارید و با آن ها مدارا کنیدتا بتوانید به جای تغییر دادن، روی دیگران اثرگذار باشید و به آن ها احترام بگذارید. کمک کردن به دیگران را مایه بزرگی خود بدانید نه احساس تحقیر یا مورد سوء استفاده قرار گرفتن. از همین امروز شروع کنید و به دیگران پیام مثبت بدهید و بدانید آگاه کردن دیگران از ویژگی های مثبتشان کمک بزرگی به انسان های دردمند و غمگین است. برای انجام این کار صادق باشید. نیاز به چاپلوسی و دروغ گویی نیست و برای گفتن نکات مثبت دیگران لازم نیست به کند و کاوهای عجیب و غریب بپردازید، ساده ترین نکات را بیان کنید و لبخندتان را از دیگران دریغ نکنید و کمک کنید تا مردم از با شما بودن احساس سلامت و آرامش را تجربه کنند . امام رضا (ع) فرمودند: «خوش خلقی با مردم نیمی از خرد است.» خردمندانه، بخندید و برای گفتن خوبی و نیکی دیگران خسیس نباشید.
برای کمک به دیگران نیاز نیست، کارهای سنگین و بزرگی انجام دهید. مطمئن باشید وقتی نیت کار خوبی در سر دارید، مأموران الهی شرایط انجام آن را برایتان مهیا می کنند. امتحان کنید.
مدارا را از خانواده و نزدیکان خود شروع کنید. اخلاق همسرتان را بپذیرید. شرایط سنی فرزندتان را درک کنید و از سرزنش و بحث و جدل دست بردارید.
هر وقت از دست دیگران و کارهایشان احساس دلتنگی و ناراحتی کردید، به خودتان یادآوری کنید که تصمیم گرفته اید در فرصت یکباره عمر، زندگی معنوی داشته باشید که یکی از راه های آن مداراست، این یادآوری شرایط را برایتان آسان می سازد. یادتان باشد این لحظه ای که از دست برود دیگر هرگز بازنمی گردد، از خودتان بپرسید آیا ارزش دارد آن را با تلخی و تندخویی با دیگران سپری کنم؟
نکته مهم: با خودتان مدارا کنید. توقع نداشته باشید تمام فضیلت ها را خیلی زود به دست آورید. تمرین ها را جدی بگیرید و از آن ها دست نکشید. سعه صدر به شما کمک خواهد کرد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
بیا صدام کن بیا نگام کن -حاج حسن خلج