جشنواره فيلم «روح الله» متولد شد


پانا/ با تصميم برگزارکنندگان هفتمين جشنواره فيلم «آيينه و آفتاب»، اين رويداد از اين دوره با نام «جشنواره روح الله» برگزار مي‌شود. موضوع محوري اين رويداد «برداشت آزاد و هنرمندانه از شخصيت امام خميني (ره)» است.
«معاونت فرهنگي هنري و ارتباطات موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) » به عنوان برگزارکننده اين رويداد، تصميم گرفت امسال جشنواره «آيينه و آفتاب» را پس از شش سال وقفه مجددا برگزار نمايد.

در شش دوره قبلي اين جشنواره در رشته‌هاي فيلم، فيلم‌نامه و عکس برگزارشده بود و حالا در آستانه برگزاري دوره جديد، مسئولان جشنواره با در نظر گرفتن اقتضاءهاي فضاي رسانه‌اي امروز که نمود پُر رنگي در فضاهاي مجازي، شبکه هاي اجتماعي و موبايلي دارد،قصد تغيير اساسي در اين رويداد را داشتند. با توجه به تغييرات محتوايي اين دوره، تصميم گرفته شد نام جشنواره نيز متناسب با اين تغييرات، به نامي جديد تغيير کند و از آنجا که جشنواره‌ها و ديگر رويدادهاي اين موسسه همچون «سمفوني موسيقي» نيز تحت عنوان «روح الله» برگزار خواهد شد، مقرر شد تا اين رويداد نيز با نام جديد «جشنواره فيلم هاي يک دقيقه اي روح الله» برگزار شود.

اين جشنواره در دو بخش «اصلي» و «ويژه» برگزار مي شود. بخش اصلي به مسابقه فيلم هاي 60 ثانيه اي در قالب «داستاني،انيميشن و نماهنگ» اختصاص دارد. در بخش ويژه نيز فيلم هاي 60 تا 180 ثانيه اي در قالب «داستاني،انيميشن و نماهنگ» با يکديگر رقابت خواهند کرد.

جهت مشارکت هرچه بيشتر شرکت کنندگان در اين رويداد، فضايي نيز فراهم شده تا علاقه مندان در بخشي مجزا طرح، ايده و فيلم نامه با موضوع داستاني،انيميشن و نماهنگ را جهت توليد در قالب فيلم هاي 60 تا 180 ثانيه اي ارسال نمايند. اين آثار نيز در جشنواره با يکديگر رقابت خواهند کرد.

بر اساس اعلام برگزار کنندگان، علت انتخاب قالب جديد فيلم هاي 60 تا 180 ثانيه اي، ايجاد زمينه مشارکت هرچه بيشتر علاقه‌مندان به فيلم‌سازي است. علاقه‌مندان به شرکت در اين رويداد مي‌توانند آثار ساخته‌شده با دوربين‌هاي حرفه‌اي، نيمه‌حرفه‌اي و موبايلي را در اين جشنواره شرکت دهند.


ویدیو مرتبط :
تیزر جشنواره فیلم یک دقیقه ای روح الله