سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زاکانی: گزارش آمانو سیاه‌ترین گزارش علیه ایران است/ برجام به ما گران فروخته نشود


زاکانی: گزارش آمانو سیاه‌ترین گزارش علیه ایران است/ برجام به ما گران فروخته نشود

فارس/ رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: گزارش آمانو سیاه‌ترین گزارش علیه کشور ما است، آمانو دروغ‌های گذشته را که غرب علیه کشور ما مطرح می‌کرد، دوباره تکرار کرد و به این دروغ‌ها دوباره مشروعیت بخشید و حتی بستن PMD را لطف جدید کشورهای استکباری به ما می‌داند.

علیرضا زاکانی امشب در جمع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ساری و نیز بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ساری، با موضوع «نفوذ در دوران پساتحریم» اظهار کرد: وقتی صحبت از آمریکا می‌شود، صحبت از کشوری است که دایه رهبری جهان را دارد و هیچ مانعی را سر راهش نمی‌پذیرد.

وی تصریح کرد: آمریکا به‌دنبال نظم نوین جهانی به رهبری خودش است و برای این نظم حاضر است هر چیزی را هزینه کند.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: در مقابل انقلاب اسلامی ایران توانست مانع این نظم نوین آنها شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: آمریکا قابلیت‌های گذشته و توانمندی خودش را ندارد و جنبه‌های توخالی آن به‌خوبی مشخص شد و این جنبه تو خالی هم در این مدت تحلیل رفت.

زاکانی با اعلام اینکه آمریکا خودش را محور حق می‌داند و منفعت خودش را اصل برمی‌شمارد، افزود: باید قبول کنیم که آمریکا دشمن همه ملت‌های حق‌جوی جهان است و با ما که بر حق هستیم و دین ما مبتنی بر کلام وحی است، به‌شدت دشمنی دارد.

وی افزود: قطب سلطه‌گر در دوره افول و ضعف است و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی توانست اثرات مطلوبی بر جهان بگذارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موجی که در نیجریه ایجاد شد، گفت: این موضوع برای نظام سلطه پذیرفته نیست و عقده برای نظام سلطه به‌وجود می‌آورد.

وی در مورد نفوذ نیز بیان کرد: دشمن در کشورهایی که موفق به اجرای ایده‌های خود نیستند، طرح نفوذ را در دستور کار قرار می‌دهد، نفوذ بحث جدیدی نیست، از گذشته در کشور ما مطرح بود که در قضیه دولت موقت دوران اوایل انقلاب به‌خوبی مشخص شد.

زاکانی اضافه کرد: بحث نفوذ کاملاً از جانب دشمن برای براندازی است، این موضوع را کیان تاج‌بخش در زمان محاکمه‌اش به‌خوبی اعتراف کرد.

وی اضافه کرد: دشمن در بحث نفوذ تلاش دارد که باور انقلاب اسلامی را از ما بگیرد، ایران را از افق آرمانی خویش جدا کرده و حتی چهره او در نگاه ما به یک عنصر دوست و موجه تبدیل شود.

زاکانی خاطرنشان کرد: امروز در کشور رفع مشکل اقتصادی مردم مهم‌ترین دغدغه مسئولان باید باشد، امکان و اقتضای رفع آن در داخل کشور وجود دارد، توانمندی انسانی و حتی منابع مناسبی نیز در اختیار داریم.

وی بیان کرد: برجام فرصتی را برای ما ایجاد کرده ولی نقاط ضعفی دارد که نیاز است برای اجرای مناسب، دقیق و به نفع کشور باید دقت نظر مناسبی انجام شود، ما معتقدیم دولت و مجلس مکمل همدیگر هستند، باید دست به دست هم بدهند، وظیفه آنها الگو کردن ایران اسلامی و خدمت کردن شایسته به مردم است.

زاکانی اضافه کرد: در موضوع برجام ذوق‌زدگی در بین مسئولان به‎وجود آمد، دشمن به توافق با ما نیاز دارد ولی چیزی که نیاز دشمن است، تلاش دارد آن را گران به ما بفروشد.

وی تأکید کرد: آمریکا نیاز به برقراری ارتباط با ما دارد، به این دلیل که در کشورهای همسایه هزینه زیادی کرد و نتوانست به اهداف خودش برسد، در منطقه دچار مشکل است، در سوریه و عراق تلاش زیادی کرد و نتوانست موفقیتی کسب کند، اوباما به‎شدت محتاج این است که با ایران ارتباط برقرار کند و قرار گرفتن با ایران در روی میز را افتخاری برای خودش می‌داند و در مذاکره نیز تلاش دارد که روی کج‎خلقی خویش پافشاری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برجام برای ما فرصت است ولی نباید ذوق‌زده باشیم، PMD بسته می‌شود ولی گزارش آمانو سیاه‌ترین گزارش علیه کشور ما است، آمانو دروغ‌های گذشته را که غرب علیه کشور ما مطرح می‌کرد، دوباره تکرار کرد و به این دروغ‌ها دوباره مشروعیت بخشید و حتی بستن PMD را لطف جدیدی کشورهای استکباری به ما می‌داند.

زاکانی با اشاره به حضور آمانو در کمسیون برجام مجلس در پاسخ به سوال نمایندگان سعی داشت که از جواب دادن به سئوالات آنها خوداری کند و جواب بسیاری از سئوالات نمایندگان را نداد.

وی با اعلام اینکه آنها حتی از تهدید اتمی کشور ما نیز ابایی نداشتند و این موضوع را نیز مطرح کردند، افزود: تنها رئیس جمهوری که ما را تهدید اتمی کرد اوباما بود، البته توان و اقتضای آن را ندارند و ضعیف‌تر از چیزی هستند که کاری کنند و معادلات جهانی به آنها اجازه این اقدام را نمی‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حضور نیروهای ما در سوریه مبارزه با دشمن انقلاب اسلامی در کشورهای اشغال‌شده همسایه است، یادآور شد: هم ثبات انقلاب اسلامی و جنبه‌های انسان دوستانه در حضور نیروهای ما در سوریه مطرح است.

وی در پایان گفت: آمریکا قدرتمند قطعی نیست، نفوذ امری جدی است و نیاز است مسئولان نهایت دقت و جدیت را داشته باشند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
گزارش آمانو و مستندات قابل تأمل آن