ترین ها/ شگفت انگیزترین مکان های ساخته دست بشر


آریا/ انسان ها از همان زمان های قدیم، با ویژگی منحصر به فرد خود یعنی خلاقیت و قدرت جسمی و ذهنی شان، اشیاء و مکان هایی ساخته اند که شاید در حال حاضر برای ما امری عادی به نظر برسد، اما در زمان خودش یک شگفتی بوده است. با ما همراه شوید تا شما را با 6 ساخته شگفت انگیز در جهان آشنا کنیم که هنوز که هنوز است زیبایی خود را به رخ می کشد.

دیوار چین (چین)

دیوار چین که تاریخ ساختش به قرن 9 قبل از میلاد، برمی گردد، 8 هزار و 851کیلومتر طول دارد. این دیوار که عمدتا از سنگ، خاک و چوب ساخته شده به دستور پادشاه وقت چین برای جلوگیری از حمله ملیت های شمالی بنا و در سال ۱۹۸۷ در «فهرست میراث جهانی» ثبت شده است. تقریبا بیش از یک میلیون نفر در زمان ساخت این دیوار، جان خود را از دست دادند و به همین دلیل عنوان بزرگ ترین گورستان نیز به این دیوار داده شده است.

تاج محل (هند)

این بنا که مهم ترین نماد تاریخی کشور هند، محسوب می شود، آرامگاه باشکوهی است که در نزدیکی شهر «اگرا» و به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند برای یادبود همسرش «ممتاز محل» که در سال ۱۶۳۱ میلادی به هنگام وضع حمل فوت کرد، بنا شده است. مراحل ساخت این بنای زیبا که کاملا از سنگ مرمر ساخته شده، 22 سال طول کشیده و با ترکیب معماری هندی، ایرانی و اسلامی طراحی شده است.

تندیس مسیح (برزیل)

مجسمه مسیح که نمادی چشمگیر از شهر «ریو دوژانیرو» است در سال 1926 میلادی و در ارتفاع 710 متری در قله کوه «کورکووادو» بنا شده است و 6/39 متر ارتفاع دارد. این مجسمه زیبا که حضرت مسیح را با آغوشی باز نشان می دهد، در جایی از شهر واقع شده که از همه جای آن دیده می شود و گردشگران با رساندن خود به این تندیس می توانند علاوه بر زیبایی های شهر ریو، استادیوم فوتبال مشهور این شهر را از بالا ببینند.

کولوسئوم (ایتالیا)

این بنای تاریخی که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان شهرت دارد، در رم، پایتخت ایتالیا توسط «وسپاسیان» امپراتور روم پایه گذاری شد و پس از آن پسرش «تیتوس» در سال ۸۰ بعد از میلاد آن را بنا کرد. کولوسئوم «جتیگاه بزرگ» با 48متر ارتفاع، دارای 50 هزار صندلی و 80 در ورودی و خروجی است و این بنا در دوره امپراتوری روم جنایاتی چون کشتار بردگان و نبردهای خونین گلادیاتورها را شاهد بوده است.

انگکور وات (کامبوج)

بنای باستانی انگکور مجموعه ای است از بقایای پایتخت های باستانی امپراتوری «خمر» که بین قرن 9 تا 15 میلادی ساخته شده اند. این بنا در سال 1992 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد و در مجموع، بیش از 72 معبد و عمارت مهم را در خود جای داده که معبد انگکور وات، به عنوان معبد اصلی و پایتخت در آن ساخته شده است و در حال حاضر بزرگ ترین و سالم ترین معبد به جا مانده در این محوطه باستانی است.

تخت جمشید (ایران)

بنای تخت جمشید، که در استان فارس واقع شده، مجموعه ای از کاخ های باشکوهی است که در دوران زمامداری داریوش بنا شده است. وسعت کامل کاخ های تخت جمشید، ۱۲۵هزار متر مربع است و بسیاری از اطلاعات موجود که در مورد پیشینه هخامنشیان در دسترس است، به خاطر سنگ نوشته و فلزنوشته هایی است که روی دیوارهای این کاخ حکاکی شده است. این مکان در سال ۱۹۷۹ در میراث جهانی یونسکو ثبت شد.


ویدیو مرتبط :
شگفت انگیزترین تعمیرکار دختر بدون دست.....