سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شکایت زن سیاه‌پوست محجبه از پلیس کالیفرنیا


شکایت زن سیاه‌پوست محجبه از پلیس کالیفرنیاپرس تی وی/ یک زن آفریقایی-امریکاییِ مسلمان از پلیس شهر لانگ‌ بیچ در کالیفرنیای جنوبی به دلیل رفتار تبعیض‌آمیز و کشیدن حجاب از سرش، شکایت کرده است.

براساس اطلاعاتِ این پروندۀ قضائی، کریستی پاوِل و همسرش در ماه مِه سال 2015 میلادی (حدود اردیبهشت 1394) در خودروی خود عازم منزل بودند که دو افسر پلیس آن‌ها را متوقف کردند.

این زنِ مسلمان سپس به دو اتهام دستگیر شد. اتهام اول او این بود که خواهرش از کارت شناسایی وی استفاده کرده بود و دومین اتهام نیز موبوط به دزدیده شدن چند جنس از یک مغازۀ مواد غذایی در سال 2002 می‌شد.

پاول با اعلام شکایت از پلیسِ لانگ بیچ گفت هنگامی که در پاسگاه پلیس بوده است، یکی از افسران در مقابل چشم پلیس‌های دیگر و سایر متهمین، به زور روسری او را از سرش کشیده است. این افسر به وی گفته «حق حجاب داشتن ندارد» و افسران پلیس «اجازه دارند زنان را لمس کنند».

در این پرونده ذکر شده است که پاول از زمان وقوع این حادثه دچار «رنج بسیار، شرم، احساس تحقیر، اضطراب و ناراحتی‌‎های روحی» شده است.

یلدا ستار، وکیل شورای روابط امریکایی-اسلامی در لس‌آنجلس به عنوان نمایندۀ پاول دربارۀ این پرونده گفت: «اقدامات پلیس لانگ‌ بیچ غیرقابل توجیه و نقض تمامیت جسمی خانم پاول بوده است.»
وی افزود: «شیوۀ رفتار افسران پلیس لانگ‌ بیچ با خانم پاول نشانگر اعمال قدرت به یک زن رنگین‌پوست است که قادر به محافظت از خود نبوده و نمونه‌ای دیگر از تبعیض علیه زنانی می باشد که حجاب دارند.»


کریستی پاوِل، زن مسلمانی که با رفتار تبعیض آمیز و خشونت بارِ پلیس امریکا روبرو شده است.

در پرونده‌ای جداگانه که آن نیز روز دوشنبه (13 اردیبهشت) به دستگاه قضائیِ امریکا تحویل داده شد، هفت زن از رفتار تبعیض‌آمیزی که با آن‌ها در یک کافه در شهر لوگانا بیچ در ایالت کالیفرنیا شده است، شکایت کردند.

این زنان که 6 تن از آن‌ها حجاب داشتند، شکوائیه‌ای علیه مدیریت این کافه که در تاریخ 22 آوریل (3 اردیبهشت) از آن‎ها خواسته بود میز خود را ترک کنند، ارائه کردند.

مدیر کافه به این زنان گفته بود که کافه شلوغ است و هنگامی که میز خالی وجود ندارد، نمی‌توان بیش از 45 دقیقه در کافه صرف کرد. هنگامی که زنان از اجرای این دستور امتناع کردند، مدیر کافه پلیس را خبر کرد.

این در حالی است که دن استورمر، مدیر شرکت حقوقی‌ای که از این زنان دفاع می‌کند در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد روشن است که موکلانش به دلیل مذهب خود با این رفتار تبعیض‌آمیز مواجه شدند.

وی گفت: «هنگامی که موکلان ما آن‎جا بودند، چند ده میز خالی در کافه موجود بوده است. افرادی در آن‌جا حضور داشتند که پیش از رسیدن موکلان ما در کافه حضور داشتند، اما از آن‌ها خواسته نشد که بیرون بروند. (چون) آن افراد سفیدپوست بودند و حجاب نداشتند.»
این دو پروندۀ حقوقی در حالی مطرح شده‌اند که پلیس شهرهای لس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا به دلیل ارسال پیام‌ها‌ و ایمیل‌های نژادپرستانه که در اکثر موارد مسلمانان را هدف قرار می‌دهد، مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند.

روز یکشنبه، یک مقام ارشد در کلانتری لس‌آنجلس به دلیل افشای ایمیل‌‎هایی که سه تا چهار سال پیش ارسال کرده و در آن‌ها مسلمانان را به سخره گرفته بود، مجبور به استعفا شد.

در سان‌فرانسیسکو نیز چندین افسر پلیس به دلیل رد و بدل کردن پیام‌های نژادپرستانه در میان یکدیگر بازنشسته شده و یا استعفا کرده‌اند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: پرس تی وی


ویدیو مرتبط :
حمله وحشتناک پلیس به زن سیاه‌پوست بی خانمان در آمریکا